اخبار بروجرد

توضحیات شهرداری در مورد روند تملک زمین های میدان آیت الله نجفی بروجردی

روزهای بروجرد- مدیر املاک شهرداری بروجرد با اشاره به تعیین تکلیف موضوع تعاونی ها گفت: تعاونی های شبکه بهداشت، فرمانداری، شهرک مشاغل مزاحم، نمایشگاه داران خودرو، تاکسیرانی و فضای سبز پس از گذشت بیش از یک دهه از حالت راکد خارج و به مراجع ذی صلاح جهت ادامه روند کار ارسال شده است.

حمیدرضا چوبکار افزود: پیگیری قانونی برای تملک زمین های مورد نیاز برای اجرای پروژه های عمرانی از طریق لوایح قانونی انجام شده است که از جمله مهمترین این پروژه های عمرانی می‌توان به میدان بزرگ حضرت آیت‌الله نجفی بروجردی اشاره کرد.

وی با بیان قانونمند و ضابطه مندتر شدن امور در زمان مدیریت رحیم جافری گفت: شهرداری برای اولین بار قبل از اجرای این پروژه، طبق قانونِ ضرورتِ طرح، هزینه مربوطه را به صندوق ثبت واریز و مراحل قانونی آن را در دادگستری و دادستانی طی نموده است، به طوری که سند آن توسط نماینده دادستان به نام شهرداری صادر و سپس پروژه آغاز شده است.

چوبکار میزان تملک به انجام رسیده برای این پروژه در فاز اول را ۶۱ هزار متر مربع بیان کرد.

مدیر املاک شهرداری بیان داشت: تملک زمین های موسوم به ۲۵۰ هکتاری واقع در ضلع شمالی میدان آیت الله نجفی بروجردی (ضلع شمالی روستای قلعه حاتم) از دیگر پروژه‌های شاخص در این حوزه است که هم‌اکنون در مرحله توافق برای انجام تملک می باشد.

وی با بیان آنکه پروژه ادامه بلوار آیت الله صاحب زمانی در حد فاصل خیابان دانشگاه جنوبی تا باغ فدک نیز سومین پروژه مهم در این حوزه است  اظهار داشت: تاکنون ضرورت طرح به انجام رسیده و تمام کارهای اداری آن از جمله نصب بنر در محل، آگهی روزنامه، دعوت از مالکین و برگزاری چندین جلسه با آنها انجام شده است و تقریباً ۵۰ درصد از آن هم اکنون در تملک شهرداری بوده و زیر سازی آن نیز در حال اجرا می باشد.

چوبکار با اشاره به تملک اراضی به مساحت ٧ هکتار در سال های گذشته جهت ساخت فاز اول پارک مسافر اظهار داشت: در فاز دوم این پروژه نیز ٨ هکتار به آن الحاق خواهد شد که هم اکنون مشغول به رایزنی با مالکین و انجام تشریفات ضروری طرح می باشیم.

وی در ادامه گفت: شهرداری مالک ۱۴۰ باب مغازه در سطح شهر است که برای اولین بار در تاریخ شهرداری این مغازه ها در حال تعیین تکلیف هستند و در فاز اول آن سندهای مغازه های واقع در خیابان وحدت به تعداد ۴۱ فقره دریافت شده و مراحل تفکیک آن در حال انجام است.

مدیر املاک شهرداری همچنین تعیین تکلیف مغازه های خیابان های صفا و سعدی را از جمله برنامه‌های آتی شهرداری در این حوزه عنوان کرد.

چوبکار با بیان اینکه شهرداری در سال های گذشته زمین های مسکونی را در مناطق ۸۱ هکتاری، کوی پزشکان، ۳۲ هکتاری، پارک‌جنگلی شهید بهشتی، شهرک اندیشه، خیابان مدرس و خیابان آیت‌الله طالقانی به شهروندان واگذار شده، تصریح کرد: سند این زمین ها طی سالیان متمادی با اختلاف هایی که شهرداری با اداره راه و شهرسازی داشت به صورت معوق و حل نشده باقی مانده بود و طی جلساتی که جناب شهردار با آقای دکتر امیری معاونت محترم عمرانی استانداری و مدیر کل راه و شهرسازی در استان برگزار نمودند تمامی این اسناد هم اکنون تعیین تکلیف شده و به مرور زمان اسناد آنها در ابتدا به نام شهرداری و سپس به نام مالکین صادر خواهند شد.

وی پیگیری تملک زمینی به مساحت ۱۳ هزار متر مربع واقع در ضلع شمالی میدان امام را از دیگر اقدامات شهرداری برشمرد که هم اکنون در مرحله پرداخت وجه می باشد.

تگ ها

مقالات مشابه

1 thought on “توضحیات شهرداری در مورد روند تملک زمین های میدان آیت الله نجفی بروجردی”

  1. لطفاً آقای شهردار محترم بروجرد یه کمی هم به خیابان ها و کوچه های حاشیه ی شهرستان بروجرد برسید مثل میدان راهنمایی خیابان شهید علی بیات، میدان لاله و کوچه هاش
    لطفاً خیابانی که از میدان لاله به سمت کمربندی می‌ره رو تکلیف اش رو روشن کنید الان ۱۵سال همین طوری مونده

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این مطلب هم پیشنهاد میشود

Close
Close