اخبار جهان

پیشروی نیروهای روسیه به سمت کی‌یف/ کشته شدن ۷۹ کودک در‌ جنگ اوکراین

روزهای بروجرد– تهاجم روسیه به اوکراین در حالی ادامه دارد که نیروهای روس در حال پیشروی از سمت شمال شرق به سوی پایتخت اوکراین هستند.

رسانه‌های محلی صبح شنبه گزارش دادند که آژیر قرمز حمله هوایی در سراسر اوکراین از جمله شهرهای بزرگ کی‌یف، اودسا، دنیپرو و خارکیف به صدا در آمد.

به گزارش یورونیوز، جنگ در داخل خاک اوکراین تاکنون باعث فرار ۲.۵ میلیون نفر از این کشور شده است.

یک مقام دفاعی ایالات متحده آمریکا گفت که در حمله‌ای که در چند جبهه به کی‌یف تدارک دیده شده است به نظر می‌رسد که فشار روس‌ها از شمال شرق بیشتر است و نیروها در حال پیشروی هستند.

ایالات متحده آمریکا و متحدانش در جبهه اقتصادی و سیاسی اقدام به منزوی کردن و تحریم بیشتر کرملین کردند. جو بایدن، رئیس جمهوری آمریکا اعلام کرد که واشنگتن وضعیت تجارت خود با روسیه را به شدت کاهش خواهد داد و واردات غذاهای دریایی، الکل و الماس روسیه را ممنوع خواهد کرد

درهمین حال سرگئی ریابکوف، معاون وزیر خارجه روسیه می‌گوید این کشور به آمریکا هشدار داده که تسلیحات غربی که به اوکراین تحویل داده شود، از سوی مسکو مورد هدف قرار خواهند گرفت. 

ریابکوف همچنین گفت پمپاژ سلاح به اوکراین آن‌هم به صورت هماهنگ از سوی چندین کشور، نه تنها یک اقدام خطرناک بلکه اقدامی است که این کاروان‌ها را به «اهداف قانونی برای روسیه» تبدیل می‌کند و ما به آنها شلیک خواهیم کرد.

او همچنین تحریم‌های آمریکا علیه مسکو را «تلاشی بی‌سابقه برای ضربه زدن به بخش‌های مختلف اقتصاد روسیه» توصیف کرد اما در عین حال مدعی شد مسکو با روشی سنجیده با این مسئله برخورد خواهد کرد.

او همچنین شایعات در خصوص اخراج رسانه‌های بین‌المللی و بازرگانان خارجی از روسیه را تکذیب کرد و افزود: «ما قصد نداریم این شرایط را تشدید کنیم.

کشته شدن ۷۹ کودک در‌ جنگ اوکراین

دفتر دادستانی اوکراین می‌گوید از زمان آغاز تهاجم روسیه، حداقل ۷۹ کودک کشته و نزدیک به ۱۰۰ کودک دیگر نیز زخمی شده‌اند.

دفتر دادستانی کل در بیانیه‌ای با بیان اینکه این اعداد قطعی نیستند و تعداد تلفات احتمالا بیشتر از این است افزود که اکثر قربانیان در مناطق کی یف، خارکیف، دونتسک، سومی، خرسون و ژیتومیر بودند

تگ ها

مقالات مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این مطلب هم پیشنهاد میشود

Close
Close