اخبار بروجردویژه ها

رشد ۱۰۰ درصدی فروش داروسازی اکسیر بروجرد

روزهای بروجرد- مدیرعامل شرکت داروسازی اکسیر بروجرد گفت: این شرکت تولیدی دارو امسال ۲ هزار و ۶۰ میلیارد تومان فروش داشته که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۰۰ درصد رشد داشته است.

” محسن کردی ” در گفت و گو با ایرنا با اشاره به اینکه شرکت داروسازی اکسیر از شرکت‌های زیرمجموعه هلدینگ دارویی شستا است، افزود: داروسازی اکسیر با تولید ۲۵۰ قلم داروی انسانی، یکی از بزرگترین تولید کنندگان دارو در کشور محسوب می شود.

وی رشد متوازن در همه حوزه‌ها را یکی از اصول راهبردی این شرکت دانست و اضافه کرد: این شرکت در سه سال اخیر بیش از ۵۰ محصول جدید وارد بازار دارویی کشور کرده است که از مهمترین آنها تولید داروی تزریقی” ویال رمدسیویر” با برند “اکسیرال “برای درمان بیماران کرونایی و همچنین “ویال لئوفلیزه رمی فنتانیل” با برند” رپاکسیر “که در بیهوشی کاربرد دارد و برای اولین بار در کشور تولید شده و صرفه‌جویی ارزی چهار میلیون دلاری را در سال در پی داشته است.

کردی اضافه کرد: همچنین داروی “نوراپی نفرین” برای اولین بار در ایران توسط این شرکت تولید شد،” نوراپی نفرین” با اثر بر گیرنده های ” آلفا آدرنرژیک” به عنوان یک منقبض کننده عروق محیطی عمل می کند، همچنین یک محرک قلب و گشاد کننده عروق است، این دارو عمدتا برای درمان بیماران در حالت‌های شوک عروقی مانند “شوک سپتیک “و “شوک عصبی” همچنین بیماران مبتلا به افت فشار خون بحرانی استفاده می شود، تولید داخلی این دارو از این پس موجب صرفه جویی ارزی بیش از سه و نیم میلیون دلاری و علاوه بر تامین نیاز کشور زمینه صادرات آن نیز فراهم شده است.

وی با اشاره به اینکه شرکت داروسازی اکسیر در چند سال اخیر تمرکز خود را بر رفع نیازهای دارویی کشور با اولویت تولید داروهای وارداتی قرار داده است، بیان کرد: این شرکت با تولید ۶ نوع دارو به عنوان یکی از بزرگ‌ترین شرکت‌های دارویی کشور، با تولید سریع و با کیفیت داروهای مرتبط با کرونا سهم بسزایی در کاهش بحران این ویروس داشته و دارد.

مدیرعامل دارو سازی اکسیر گفت: این شرکت تولید انبوه و سریع” ویال تزریقی رمدسیویر، ویال تزریقی متیل پردنیزولون، آمپول و قرص جوشان ان استیل سیستئین، قرص فاموتیدین و آمپول ویتامین “ث” را در دستور کار دارد.

کردی افزود: همچنین این شرکت با توسعه خطوط جدید محصولات موفق به ایجاد بیش از ۱۸۰ شغل در چهار سال اخیر شده است و هم اکنون ۹۵۰ نفر در این مجموعه مشغول کار هستند.

شرکت داروسازی اکسیر به عنوان یکی از بزرگترین و پیشرفته‌ترین تولیدکنندگان دارویی کشور در سال ۶۷ تاسیس شد، سال ۷۳ به بهره برداری رسید و در سال ۷۹ به بازار بورس وارد گردید، دارو سازی اکسیر انواع داروهای انسانی، داروهای حیوانی، فرآورده‌های بهداشتی و آرایشی، شیر خشک، غذای کودک و صنایع جنبی را تولید می کند.

 

تگ ها

مقالات مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این مطلب هم پیشنهاد میشود

Close
Close