اخبار بروجردلرستانویژه ها

ثبت‌نام ۱۴۰ هزار نفر در سامانه نهضت ملی مسکن لرستان

روزهای بروجرد- مدیرکل راه و شهرسازی لرستان گفت: ۱۴۰ هزار نفر در سامانه نهضت ملی مسکن استان ثبت‌نام اولیه انجام دادند.

وحید کرم‌الهی در جلسه هماهنگی اجرای نهضت ملی مسکن لرستان که با حضور مدیران کل، معاونین و روسای ادارات راه و شهرسازی و بنیاد مسکن انقلاب اسلامی لرستان برگزار شد، اظهار کرد: تاکنون ۱۴۰ هزار نفر در سامانه نهضت ملی مسکن ثبت‌نام اولیه انجام دادند.

وی خواستار بررسی و پالایش متقاضیان در سیستم و سامانه ثبت‌نامی براساس سابقه سکونت و عدم استفاده ار تسهیلات دولتی و نداشتن سابقه مالکیت و … شد و افزود: با هماهنگی‌های به عمل آمده اجرای نهضت ملی تولید و ساخت مسکن در شهرهای زیر ۱۰۰ هزار نفر بر عهده بنیاد مسکن انقلاب اسلامی است.

مدیرکل راه و شهرسازی لرستان در خصوص چگونگی ثبت‌نام متقاضیان خود مالک در سامانه نهضت ملی گفت: در مرکز استان به خودمالکین به ازای هر واحد ۳۵۰ میلیون تومان و در شهرستان‌ها به ازای هر واحدی ۳۰۰ میلیون تومان تسهیلات ۱۸ درصدی پرداخت می‌شود.

کرم الهی افزود: میزان کل اراضی مورد نیاز در سطح استان ۱۳۰۰ هکتار و میزان اراضی که تاکنون در سطح استان تامین شده و یا در حال انجام اقدامات لازم جهت تخصیص نهایی ۹۰۵ هکتار است.

کرم الهی خاطرنشان کرد:  اگرچه حدود ۹۰۵ هکتار زمین شناسایی شده اما پراکنش زمین‌ها در شهرستان‌ها متناسب نیست.

وی گفت: در برخی  از شهرها مثل بروجرد و الیگودرز بیش از مقدار نیاز زمین شناسایی شده و در برخی شهرها همچون کوهدشت، پلدختر و الشتر با کمبود شدید زمین مواجه هستیم.

 

تگ ها

مقالات مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Close