اخبار ایرانپزشکی

این علائم نشانه ابتلا به “اُمیکرون” است

روزهای بروجرد- یک متخصص بیماریهای عفونی به تشریح علائم ابتلا به سویه جدید “اُمیکرون” پرداخت.

دکتر بهزاد مهدویان در گفت و گو با ایسنا، با بیان اینکه علائم سویه “اُمیکرون” تفاوت چندانی با سویه های قبلی ندارد، گفت: علائم این بیماری هم مانند سویه های قبلی کرونا، مشابه با سرماخوردگی است.

وی افزود: افراد در صورت ابتلا به امیکرون، معمولا ابتدا علائم عطسه و آبریزش بینی دارند که به تدریج علائم دیگر هم اضافه می شود.

مهدویان گفت: تب، سردرد، گوش درد، سرفه و گلودرد از دیگر علائمی است که در بسیاری بیماران مبتلا به “اُمیکرون” مشاهده می شود.

این متخصص بیماری های عفونی با بیان اینکه سویه “اُمیکرون” عمدتا دستگاه تنفسی فوقانی را درگیر می کند، گفت: این سویه تقریبا نسبت به سویه های قبلی “نجیب” است و عمدتا دستگاه تنفسی فوقانی را درگیر می کند.

وی افزود: برخلاف سویه “دلتا” که تقریبا نیمی از مبتلایان دچار درگیری ریه می شدند، در این سویه درگیری ریه به شدت کاهش یافته و عمده علائم به دستگاه تنفسی فوقانی ختم می شود.

مهدویان در خصوص اینکه گفته می شود امیکرون نسبت به سویههای دیگر کرونا ضعیف‌تر است نیز گفت: شاید یکی از دلایل کاهش قدرت این سویه نسبت به سویه های قبلی کرونا بحث واکسیناسیون باشد، چرا که در افرادی که واکسن نزده اند شاهد موارد مرگ و میر و بستری ناشی از ابتلا به این سویه هستیم.

این عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: این سویه شاید در بسیاری موارد شدت کمتری نسبت به سویه های قبلی داشته باشد، اما نباید از خطرات آن برای سالمندان و کودکان غافل شد و نیاز است که افراد حتما رعایت پروتکل های بهداشتی و بویژه استفاده از ماسک را داشته باشند.

وی خاطرنشان کرد: همچنین ابتلا به این سویه آزار و اذیت های خود را برای مبتلایان به همراه دارد و علائمی مانند سردرد، عفونت گوش، گوش درد و… برای بسیاری مبتلایان آزاردهنده است.

تگ ها

مقالات مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این مطلب هم پیشنهاد میشود

Close
Close