اخبار جهان

آلمان: پیش‌نویس متن نهایی مذاکرات تکمیل شد

روزهای بروجرد– سخنگوی وزارت خارجه آلمان گفت که کار «بر روی پیش‌نویس متن نهایی» در وین تکمیل شده و ابراز امیدواری کرد مذاکرات هر چه سریع‌تر به نتیجه بینجامد.

«کریستوفر برگر» سخنگوی وزارت امور خارجه آلمان گفت که کار «بر روی پیش‌نویس متن نهایی» درمذاکرات وین کامل شده و اکنون باید تصمیمات سیاسی لازم در پایتخت‌ها اتخاذ شود.

به گزارش «آسوشیتد پرس» وی روز چهارشنبه در اظهاراتی افزود: امیدواریم که این مذاکرات هر چه سریع‌تر به نتیجه بینجامد.

«سعید خطیب‌زاده» سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران اخیراً گفت که پیش‌نویسی از توافق آماده شده وافزود: متاسفانه در سه یا چند موضوع اصلی همچنان طرف‌های غربی و آمریکا تصمیم سیاسی خودشان را نگرفتند. در تمامی تماس‌ها  تلاش کردیم خطوط قرمز جمهوری اسلامی ایران و منطق و دلیلش و چگونگی مرتفع کردن این موضوعات کاملا هم برای طرف غربی روشن شود و هم این‌که مواضع ایران تبیین شود.

وی در پاسخ به سؤال دیگری مبنی بر این‌که «موضوعات مخالف نظر ایران در این پیش نویس چه بوده و اگر غرب و آمریکا در خصوص برخی موضوعات از جمله تحریم‌ها با ایران همکاری نکند چه اتفاقی رخ خواهد داد و راهکار چیست؟» گفت:‌ پیش‌نویس به صورت مشترک آماده شده و پیش‌نویسی است که بالای ۹۷ و ۹۸ درصد آن به صورت مشترک نگاشته شده و آنچه باقیمانده است مواردی است که باید مرتفع شود.

تگ ها

مقالات مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این مطلب هم پیشنهاد میشود

Close
Close