اخبار جهان

آخرین خبرها از حمله روسیه به اوکراین

روزهای بروجرد– تازه‌ترین تحولات مربوط به حمله روسیه، مقام‌های اوکراینی می‌گویند که نیرو‌های روسیه عملیات علیه خِرسون، واقع در جنوب این کشور را شروع کرده‌اند.

به گزارش اسکای نیوز، شاهدان اعلام کردند که نیرو‌های روسی از فرودگاه به طرف بزرگراه “نیکلائف” و حلقه‌ای در نزدیکی سردخانه خرسون در حال پیشروی هستند.

این اطلاعات توسط سرویس دولتی اوکراین برای ارتباطات ویژه و حفاظت از اطلاعات گزارش شد.

در همین حال، شبکه خبری بی‌بی‌سی گزارش داد که صدای انفجار‌های مهیبی در نزدیکی فرودگاه خرسون شنیده شده‌اند.

سایر نهاد‌های دولتی گفته‌اند که نیرو‌های روسیه خرسون را احاطه کرده‌اند، اما آن را نگرفته‌اند. شهردار خرسون می‌گوید: نیرو‌های روسیه ایست‌های بازرسی در ورودی این شهر برپا کرده‌اند و اصلا نمی‌شود پیش‌بینی کرد که اوضاع چه می‌شود.

با این حال وی افزود: خرسون یکی از شهر‌های اوکراین بوده و باقی خواهد ماند. در زمان منع آمد و شد از خانه‌های خود خارج نشوید. با هیچ کسی وارد بحث‌های تند نشوید و دشمن را به درگیری تحریک نکنید.

شهر بندری خرسون در کنار رود دنیپر درست بالای شبه جزیره کریمه قرار دارد. مسکو روز یکشنبه گفته بود که نیروهایش به طور “کامل” مسیر‌های این شهر را مسدود کرده‌اند.

با این حال، آلنا پانینا، یک روزنامه‌نگار مستقر در خرسون مدعی شد که این شهر عملا تسلیم شده است و در خروجی‌ها ایست بازرسی دیده می‌شود. او به پایگاه اوکراین ۲۴ گفت: این شهر در واقع تسلیم شده است و سربازان و تجهیزات روسیه در همه طرف دیده می‌شوند. آن‌ها در خروجی‌ها ایست بازرسی گذاشته‌اند. خرسون هنوز برق و آب و گاز دارد، اما با مشکلاتی در انتقال مواد غذایی از انبار‌ها به حومه شهر مواجه است.

آخرین اخبار جنگ؛ روسیه حمله به خِرسون را آغاز کرد

درگیری در کدام مناطق اوکراین ادامه دارد؟

“موسسه مطالعه جنگ” تاره‌ترین به روزرسانی از درگیری اوکراین – روسیه را که وارد ششمین روز خود شده است، منتشر کرد.

تحلیلگران جنگ می‌گویند که روس‌ها روند حمله خود را کُند کرده‌اند، زیرا مسکو پس از “برنامه‌ریزی و اجرای ضعیف” بر اساس محاسبات اشتباه در مورد توانایی اوکراینی‌ها برای مقاومت، دوباره گروه‌بندی می‌شود.

در این گزارش آمده است که “مرحله اصلی” بعدی حمله روسیه احتمالاً ظرف ۲۴ ساعت آینده آغاز و طی سه روز آینده اجرا خواهد شد.

آخرین اخبار جنگ؛ روسیه حمله به خِرسون را آغاز کرد

اکنون در اوکراین چه می‌گذرد؟

در کی‌یف، فعالیت روسیه “محدود” باقی مانده است و سربازان خارج از پایتخت منتظر رسیدن نیرو‌های کمکی هستند. دفاع اوکراین از این شهر تاکنون قوی بوده است، اما احتمالاً در ۲۴ ساعت آینده حملات قوی‌تر از سر گرفته می‌شود.

موسسه مطالعه جنگ می‌گوید اگر مسکو «قدرت رزمی کافی» را ارسال کند، «به احتمال زیاد اوکراین نمی‌تواند از محاصره یا محاصره کی‌یف توسط نیرو‌های روسیه جلوگیری کند». با این حال، این گزارش می‌افزاید که اوکراین احتمالاً می‌تواند تلاش‌های روسیه برای تصرف پایتخت را «بسیار پرهزینه و احتمالاً ناموفق» کند.

در جا‌های دیگر، در خارکیف، نیرو‌های روسی با ادامه حملات اکنون از سلاح‌های توپخانه‌ای و موشکی استفاده می‌کنند. طبق این گزارش، این امر تلفات غیرنظامیان و آسیب به زیرساخت‌ها را “به طرز چشمگیری افزایش” داده است.

تحلیلگران می‌گویند که دفاع اوکراین در اطراف دومین شهر بزرگ این کشور “مصمم” باقی مانده است، “اما مشخص نیست اگر روسیه حملات را ادامه دهد یا افزایش دهد، مدافعان اوکراینی تا چه زمانی می‌توانند دوام بیاورند. “

در جنوب اوکراین، پیشروی روسیه کندتر از مراحل اولیه حمله است. تحلیلگران می‌گویند که این “احتمالاً به دلیل تلاش‌های روسیه برای تمرکز قدرت رزمی کافی برای انجام عملیات تعیین‌کننده علیه ماریوپول و احتمالاً زاپوریژیا است.

 

منبع: ایسنا

تگ ها

مقالات مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این مطلب هم پیشنهاد میشود

Close
Close