اخبار ایران

عضو کمیته علمی کرونا: در روزهای آینده با کاهش آمار ابتلا، مردم یک نفس راحت می کشند

روزهای بروجرد- عضو کمیته علمی کرونا، ضمن تشریح شرایط کرونا در کشور، گفت: طی روزهای آتی موارد ابتلا و مرگ و میر کمتر هم خواهد شد تا بالاخره مردم یک نفس راحت بکشند.

دکتر مسعود مردانی با اشاره به اینکه آمارها در زمینه مبتلایان امیکرون شدیدا رو به افول است، گفت: ان‌شاءالله کم‌کم این سویه در حال جمع شدن است و تخت‌های بیمارستانی نیز در حال خالی شدن است.

او با اشاره به کاهش بار مراجعات به مراکز درمانی، تصریح کرد: حجم بیماران سرپایی کاهش یافته است. البته تخت‌های بستری ویژه در اشغال بیماران بدحال است و مرگ و میرهای فعلی هم به دلیل حضور این بیماران در بخش‌های مراقبت ویژه است.

این متخصص بیماری‌های عفونی ضمن مطلوب خواندن شرایط فعلی بیماری در کشور، تاکید کرد: طی روزهای آتی موارد ابتلا و مرگ و میر کمتر هم خواهد شد تا بالاخره مردم یک نفس راحت بکشند.

وی با اشاره به در پیش بودن نوروز و تغییر رفتارهای اجتماعی در این ایام، افرود: ممکن است شرایط پس از نوروز متفاوت شود اما توصیه اکید ما به مردم رعایت پروتکل‌های بهداشتی است. نمی‌توانیم بگوییم مردم به سفر نروند اما باید در این سفرها هم اولویت را موضوع سلامت خود قرار دهند.

 

 

منبع: ایسنا

تگ ها

مقالات مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این مطلب هم پیشنهاد میشود

Close
Close