اخبار بروجرداخبار لرستان

۱۵۰ کیلومتر بزرگراه در لرستان ساخته می‌شود

روزهای بروجرد- مدیرکل راه و شهرسازی لرستان گفت: عملیات احداث ۱۵۰ کیلومتر چهارخطه ( بزرگراه) در این استان در دست اقدام است و تا چهار سال آینده تمامی جاده‌های مهم و دارای توجیه اقتصادی و فنی چهارخطه می‌شوند.

“وحید کرم الهی” در گفت و گو با ایرنا افزود: سال ۸۰ طول چهارخطه های لرستان کمتر از ۲۰ کیلومتر بود و این رقم اکنون به ۶۰۰ کیلومتر رسیده است که اجرای این طرح ها در لرستان با اعتبارات استانی آغاز شد و با بودجه های ملی ادامه یافت.

وی با تشریح وضعیت چهارخطه های استان اظهار داشت: در حال حاضر چهارخطه خرم آباد – بروجرد به طول ۱۰۰ کیلومتر و چهار خطه الیگودرز از سه راهی چالانچولان به طول ۷۰ کیلومتر زیر بار ترافیک قرار دارند.

کرم الهی گفت: ۲۵ کیلومتر مسیر الیگودرز به اصفهان نیز در حوزه استحفاظی لرستان است که پنج کیلومتر آن چهارخطه شده و مابقی در دست اقدام است.

مدیرکل راه و شهرسازی لرستان در خصوص چهارخطه ازنا – شارند و وقوع تصادفات سال های اخیر در این محور نیز افزود: مجموع این محور ۷۵ کیلومتر است که ۳۵ کیلومتر آن در حوزه استحفاظی استان قرار داد.

کرم الهی تصریح کرد: از مجموع  ۳۵ کیلومتر تاکنون ۱۸ کیلومتر چهار خطه شده و۱۰ کیلومتر دیگر نیز با پیشرفت فیزیکی ۵۰ درصد در دست اقدام است و پیش بینی می شود این مسیر تا پایان سال ۱۴۰۱ در حوزه لرستان چهارخطه شود.

وی بیان کرد: ۷۴ کیلومتر چهارخطه در مسیر ۸۷ کیلومتری خرم آباد – کوهدشت نیز بهره برداری شده و ۱۳ کیلومتر مابقی نیز در ۲ قطعه هشت و پنج کیلومتری در حال احداث است.

وی افزود: محور خرم آباد – نورآباد نیز به عنوان بخشی از کریدور غرب که جاده الشتر- فیروزآباد را هم در خود جای داده  ۹۰ کیلومتر است که ۷۴ کیلومتر آن چهارخطه شده است و با اختصاص مطلوب اعتبارات، پیش بینی می شود این کریدور تا ۱۴۰۱ به طور کامل بهره برداری شود.

مدیرکل راه و شهرسازی لرستان همچنین در خصوص جاده ۱۲۰ کیلومتری خرم آیاد – پلدختر گفت: قبل از سیل ۹۸ حدود ۴۰ کیلومتر از این مسیر چهارخطه شده بود که با سیل تخریب شد و برنامه های راهسازی در این مسیر متاثر از سیل تغییر کرد.

کرم الهی افزود: بنابراین به جای چهارخطه کردن محور پرمخاطره کنونی، حدود ۵۰ کیلومتر راه اصلی دو خطه جدید در چهار قطعه تعریف شد که سه قطعه آن به پیمان رفته و در حال انجام کار است.

وی ادامه داد: محور کوهدشت به پل سیمره نیز  ۱۸ کیلومتر است که حدود پنج کیلومتر ابتدایی آن چهار خطه شده است و هم اکنون در حال برگزاری مناقصه برای ادامه این مسیر در محل کوهدشت  – دوراهی زانوگه هستیم.

وی اظهار داشت: هفت کیلومتر از محور بابازید به پل سیمره که مستعد حوادث بسیاری بوده چهارخطه شده است و برای ۱۸ کیلومتر مابقی نیز قرارداد ۸۳ میلیارد تومانی با پیمانکار منعقد شده و در حال انجام است.

کرم الهی با بیان اینکه عملیات چهارخطه کردن ۱۱ کیلومتر از محور بروجرد – نهاوند با ۴۰ درصد پیشرفت فیزیکی در دست اقدام است تصریح کرد: پیش بینی می شود تا چهار سال آینده تمام محورهای مهم استان که توجیه فنی و اقتصادی دارند به چهار خطه تبدیل شوند.

به گفته وی هم اکنون حدود هشت هزار کیلومتر راه ارتباطی در لرستان وجود دارد.

تگ ها

مقالات مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این مطلب هم پیشنهاد میشود

Close
Close