اخبار بروجرد

کرونا، کلاس‌های حضوری مدارس بروجرد و اضطراب والدین

روزهای بروجرد- اضطراب والدین از بازگشایی مدارس همزمان با آغاز موج ششم کرونا و سویه جدید اُمیکرون دوچندان شده است و بسیاری از آنان خواستار برقراری کلاس‌های برخط شده اند.

به گزارش ایرنا چند هفته ای است که مدارس دوره اول و دوم متوسطه کاملا بازگشایی شده و دانش آموزان در این مقاطع به صورت تمام وقت در کلاس درس حاضر می شوند.

با وجود واکسیناسیون این گروه سنی باز هم دلهره های والدین بسیار زیاد است، زیرا ابتلا به سویه اُمیکرون بسیار سریع بوده و همین موضوع نیز باعث نگرانی شده است، خانواده ها در این شرایط خواهان لغو حضور فرزندان خود در مدارس و برقراری دوباره کلاس های مجازی شده اند.

یکی از والدین دانش آموزان در این باره به ایرنا گفت: بازگشایی مدارس در این شرایط نگران کننده است،دانش آموزان اکنون در معرض خطر هستند و ممکن است در صورت ابتلا خانواده و اطرافیان را نیز مبتلا کنند.

یوسف گودرزی افزود: با توجه به انتشار سریع اُمیکرون باید هرچه سریع تر نسبت به کلاس های حضوری تجدید نظر کرد و آموزش مجازی را دوباره در دستور کار قرار داد.

مادر یکی از دانش آموزان نیز در این باره گفت: مسوولان آموزش و پرورش باید در مورد حضور دانش آموزان با حساسیت بیشتری تصمیم بگیرند چراکه والدین در این شرایط نگران و خواستار تعطیلی موقت کلاس های حضوری هستند.

اعظم گودرزی با اشاره به تک فرزندی بسیاری از خانواده ها افزود: امروزه هر خانواده یک یا ۲ فرزند بیشتر ندارد و بروز هر اتفاق ناخوشایند در اثر ابتلا به کرونا برای آنان جبران ناپذیر است.

وی اظهار داشت: با توجه به اینکه ویروس کرونا و سویه اُمیکرون شهرهای مختلف را در بر گرفته برای جلوگیری از شیوع بیشتر، تحصیل در فضای مجازی برای حفظ جان دانش آموزان و سلامت خانواده آنها بهتر است.

آغاز تاخت و تاز اُمیکرون 

معاون نظام پزشکی بروجرد نیز در این باره به خبرنگار ایرنا گفت: هفته اول بهمن ماه ۱۴۰۰ صد و یکمین هفته بروز همه‌گیری کرونا در کشور، در حالی به پایان رسید که موج ششم با سویه به شدت مُسری اُمیکرون تاخت و تاز خود را آغاز و به سرعت هفت شهر کشور را قرمز کرد، ۴۳ شهر را در وضعیت نارنجی و  ۲۱۷ شهر را در وضعیت زرد کرونایی قرار داد.

دکتر مهدی مهزیاری افزود: پیشروی اُمیکرون درحالی است که درصد رعایت پروتکل‌های بهداشتی در سطح قابل قبولی نیست و در عین حال بسیاری از مراکز تجمعی اعم از سالن‌های سینما، تئاتر، موسیقی، باشگاه‌های ورزشی، مراکز خرید و تالارهای پذیرایی گاه بدون در نظر گرفتن دستورالعمل های بهداشتی چون استفاده از ماسک ، رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی و کنترل کارت واکسن، به کار خود ادامه می‌دهند.

وی با بیان اینکه تاخیر در تزریق واکسن می‌تواند به عنوان بازوی افزایشی کرونا با اُمیکرون همراه شود گفت: هرچند واکسیناسیون گروه سنی ۹ تا ۱۲ سال هم از روز شنبه نهم بهمن ماه ۱۴۰۰ آغاز شده و طبق پروتکل‌ها، واکسن‌های مناسب این گروه سنی، سینوفارم و پاستوکووک است که در ۲ نوبت تزریق می‌شود.

مهزیاری اظهار داشت: اکنون در ابتدای موج ششم کرونا، دیگر از ثبت استان‌های بدون فوتی خبری نیست و افزایش بارز موارد بستری هم در برخی استان‌های کشور گزارش شده است که می‌تواند منجر به افزایش بیماران بدحال بستری و در نتیجه روندی صعودی مرگ‌های کرونایی شود.

معاون نظام پزشکی بروجرد گفت: ٱمیکرون بشدت مسری و  شروع علائم آن مشابه سرماخوردگی است به همین دلیل گاهی خفیف بودن علایم، سهل انگاری و ساده انگاری چه از جانب بیمار و چه از جانب خانواده ها سبب انتشار بیماری در سطح وسیع می شود.

مهزیاری افزود: اکنون مهمترین اولویت، سلامتی و تندرستی دانش آموزان است، بنابراین اگر علایمی از بیماری هرچند بسیار خفیف در فرزندان مشاهده شد از فرستادن آنها به کلاس درس خودداری کنیم.

وی تاکید کرد: باید بیش از پیش در امر بازگشایی ها بویژه برای مدارس احتیاط لازم صورت پذیرد.

وی گفت: این دانش آموزان هریک نماینده یک خانواده سه تا چند نفره هستند که در صورت انتقال ویروس بین این افراد ،خسارت زیادی به خانواده ها و کل جامعه وارد خواهدشد.

مجازی کردن آموزش ها بستگی به ستاد ملی کرونا دارد

رییس اداره آموزش و پرورش بروجرد نیز گفت: تصمیم گیری برای مجازی کردن آموزش ها بستگی به تصمیم گیری ستاد کرونا دارد و در صورت صدور بخشنامه انجام خواهد شد.

محمد مهر افزون افزود: هم اکنون دانش آموزان مقاطع تحصیلی دوره اول و دوم متوسطه به صورت حضوری و بستگی به شرایط مدرسه در کلاس ها حاضر می شوند و رعایت فاصله اجتماعی و استفاده از ماسک در مدارس اجباری است.

وی اظهار داشت: دانش آموزان مقطع ابتدایی نیز به صورت ۲ یا سه روز در هفته و به صورت هر کلاس در ۲ زمان مجزا حضور دارند و آموزش های مجازی نیز برگزار می شود تا دانش آموزانی که در کلاس های حضوری نیستند از تحصیل عقب نمانند.

به گزارش خبرنگار ایرنا بروجرد دارای حدود ۶۵ هزار دانش آموز در مقاطع تحصیلی مختلف است.

تگ ها

مقالات مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این مطلب هم پیشنهاد میشود

Close
Close