اخبار ایرانویژه ها

معاون رییس جمهور: امروز فضای مجازی بلای جان شده است / ساز وکارهای فضای مجازی در دست تدوین است

روزهای بروجرد– معاون امور مجلس رئیس جمهور گفت: با توجه به مصوبه‌ای که مجلس به عنوان طرح تعالی جمعیت و خانواده مورد تصویب قرار داده است ۱۹ هزار میلیارد تومان در این حوزه مصوب شده است.

 

به گزارش فارس سید محمد حسینی معاون امور مجلس رئیس جمهور در جمع نخبگان شهرستان های بردسکن وخلیل آباد اظهار کرد: با توجه به مصوبه‌ای که مجلس به عنوان طرح تعالی جمعیت و خانواده مورد تصویب قرار داده است ۱۹ هزار میلیارد تومان در این حوزه مصوب شده است. طرح تعالی جمعیت و خانواده آبان امسال به تایید شورای نگهبان رسید که در راستای اجرای سیاست‌های کشور برای افزایش جمعیت است.

وی افزود: این طرح مشوق‌هایی برای ازدواج و فرزندآوری دارد که افزایش سه برابری یارانه فرزندان خانواده‌های دهک‌های پایین، پرداخت وام ۳۰ میلیون تومانی و معافیت مالیاتی به ازای هر فرزند ۱۵ درصد در آن دیده شده است.

معاون رئیس جمهور در بخش دیگری از سخنان خود از دولت سیزدهم به عنوان دولتی مردمی و میدانی نام برد و خاطرنشان کرد: همه وزرا و استانداران و فرمانداران در همین راستا تلاش و حرکت می کنند.

وی از ساخت ۴ میلیون مسکن برای جوانان به عنوان کار بزرگ در دولت یاد کرد و افزود: در کنار این اقدام مهم دولت باید رسیدگی به دیگر امور جامعه را داشته باشد که از این اقدامات هم غافل نیست.

حسینی همچنین از توافق دولت با کشور چین در توافقات شانگهای اشاره کرد و اظهار داشت: بزودی هیات های چینی در ایران فعالیت های اقتصادی و پروژه های بزرگ را با همکاری ونظارت ایران دنبال خواهد کرد که ساخت راه آهن، جاده، وحمل نقل از جمله موافقت های دو طرف است که در شانگهای به تفاهم رسیده ایم.

وی ارتباط با کشور های اروپایی را بر پایه عزت، حکمت ومصلحت دانست وگفت: ارتباط باید دوسویه باشد.

معاون رئیس جمهور همچنین از کمک به شهرداری ها و تقویت جایگاه شوراها، حذف قوانین دست و پاگیر و آیین نامه های زائد را از جمله برنامه دولت و مجلس نام برد.

وی در ادامه گفت: امروز فضای مجازی بلای جان شده است که علت آن عقب ماندگی شورای فضای مجازی کشور بود که در چند سال گذشته بدون توجه رها شده بود. ولی دراین دولت با همکاری مجلس، ساز وکارهای لازم فضای مجازی در جلسات شورای عالی مجازی در دست تدوین است تا بیش آسیب ها بتوانیم از خوبی ها وبحث اشتغال آن بیشتر برخوردار باشیم.

حسینی در ادامه از صادرات و افزایش۴۲ درصدی آن در ۵ ماه گذشته خبرداد و گفت: ۱۵ کشور همسایه با جمعیت ۶۰۰ میلیون نفر داریم که هر چه ارتباط با این کشورها هم بیشتر شود، صادرات ما رونق بیشتری میگیرد.

وی از تفویض اختیار بیشتر به استانداران در دولت سیزدهم خبرداد وافزود: در بودجه ۱۴۰۱ شیب تصمیم گیری به سوی استانداران و فرمانداران است.

تگ ها

مقالات مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این مطلب هم پیشنهاد میشود

Close
Close