اخبار ایران

علت توییت نماینده ملایر درباره محکومیت برخی فرماندهان سپاه و بسیج این شهرستان چه بود؟

روزهای بروجرد– روز گذشته در حالی که فضای شبکه‌های اجتماعی ایران متاثر از اخبار مرتبط با فایل صوتی مکالمه دو فرمانده ارشد سپاه بود، هادی بیگی نژاد نماینده ملایر که قبلا مسئول قرارگاه فرهنگی خاتم الاوصیا شهرستان ملایر و مسول بسیج اساتید دانشگاه ملایر بوده، در مجلس در صفحه توییتر خود نوشت «در سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، برخی از فرماندهان سپاه و بسیج شهرستان ملایر با مظلومیت تمام و به‌طور ناجوانمردانه به زندان، شلاق، انفصال از خدمت، تبعید و عدم خروج از کشور محکوم شدند. در تاریخ ثبت شده که قبل از شهادت حضرت مسلم در کوفه، اول قاضی شریح یاران مسلم را از بین برد. خواسته یا ناخواسته عده‌ای در داخل کشور همان کار اسرائیل و آمریکا را انجام می‌دهند. آیا برای یاوران انقلاب پناهی هست؟»

به گزارش رویداد۲۴، یکی از نزدیکان این نماینده نیز در توییتر نوشته «حمایت از ضابطین قضایی، چه نیروی انتظامی و چه بسیج و سپاه وظیفه دستگاه قضایی به منظور افزایش امنیت مردم است. در ملایر واقعا چه خبر است؟ این عملکرد به افزایش امنیت مردم خواهد انجامید یا اشرار و قاچاقچیان؟»

این توییت در حالی منتشر شد که پیش از این هیچ خبری درباره دادگاه احتمالی فرماندهان نظامی ملایر منتشر نشده بود و بعد از توییت این نماینده نیز خبری در اینباره منتشر نشده است. بررسی‌های رویداد۲۴ نشان می‌دهد حتی بعد از بازتاب وسیع این خبر در رسانه‌های مختلف، در خود ملایر کسی از موضوع اطلاعی نداشت. چند فعال رسانه‌ای و سیاسی ملایری نیز در پاسخ گفتند که اطلاعی درباره محکومیت افرادی از بسیج و سپاه ندارند.

همزمان در بعضی گروه‌های تلگرامی شهر ملایر بیانیه‌ای منتشر شده که در آن آمده است «بدینوسیله حمایت کامل خود را از سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و بسیجی‌های غیور و جان بر کف و در میدان پاسداری از انقلاب اسلامی شهرستان ملایر و مبارزه با فساد اعلام کرده و دست همه نیرو‌های مخلص بسیجی و سپاهی در شهرستان شهیدپرور ملایر را به نیکی می‌فشاریم. باشد که خداوند و ارواح مطهر شهدا و امام راحل عظیم الشأن در این ایام پیروزی انقلاب اسلامی از ما راضی باشند لذا به مسئولان شهرستان ملایر در همه رده‌ها نیز گوشزد می‌کنیم که حمایت از سپاه و بسیج، حمایت و دفاع از ولایت است که خود یکی از نشانه‌های انقلاب است. مبادا در این امر کوتاهی بورزیم که روز قیامت نخواهیم توانست پاسخگوی امام و شهدا باشیم.» با این حال در این بیانیه اشاره‌ای به دلیل انتشار آن نشده است

یکی از رسانه‌های محلی همدان درباره این توییت می‌نویسد «چندی پیش برخی ضابطان قانون در شهرستان ملایر از جمله گشت‌های یکی از حوزه‌های مقاومت این شهرستان بر اساس گزارش‌های مردمی، موفق به کشف و ضبط مواد مخدر و دستگیری عوامل فروش می‌شود. سیستم قضایی شهرستان، اما اقدام به صدور حکم علیه ضابطین قانون و گشت‌های امنیتی می‌کند»

این رسانه‌ها نوشته‌اند دلیل حکم سیستم قضایی همدان، «تاخیر در تکمیل صورتجلسه‌ها و روال اداری» بوده است، اما یکی از چهره‌های رسانه‌ای ملایر به رویداد۲۴ می‌گوید بازداشت ربطی به فرماندهان ارشد یا حتی میانی ندارد و ماجرا مربوط به ضابطان قضایی است که ظاهرا مواد مخدر کشف شده با تاخیر تحویل دستگاه‌های مرتبط داده‌اند.

فعالان رسانه‌ای ملایر می‌گویند احکام صادر شده، احکام سنگینی نیستند و افرادی که تحت تعقیب قضایی قرار گرفته‌اند، رده‌های بالایی نداشتند و احتمالا توییت نماینده ملایر، معطوف به اختلاف نظرهای میان او و نهاد‌های قضایی شهر ملایر است.

 

 

تگ ها

مقالات مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این مطلب هم پیشنهاد میشود

Close
Close