اخبار ایران

سپاه: برخی اتفاقات سفر رییس جمهور به روسیه، ناشی از ضعف طرف مقابل و قدرت جمهوری اسلامی بود

روزهای بروجرد– سخنکوی سپاه پاسداران گفت: دشمن در فضای مجازی دست و پا می‌‌زند تا دو قطبی ساختگی ایجاد کند و مسائل را تخفیف دهد و تمام این‌ها برای انحراف افکار عمومی است.

به گزارش فارس، سردار رمضان شریف در مراسم اختتامیه جشنواره ابوذر در سالن اجتماعات سازمان تبلیغات اسلامی، گفت: بسیج رسانه در تمام استان‌های کشور فعال است و با برگزاری جشنواره ابوذر  زمینه برای کشف استعدادهایی که وارد عرصه خبر می‌شوند فراهم می‌شود، چرا که علی‌رغم وجود شش هزار فعال رسانه در کشور ما در بخش نیروی انسانی در این حوزه با فقر مواجه هستیم و با وجود پتانسیل عظیم، مدیریت راهبردی منسجم برای بهره‌گیری و سازماندهی آن‌ها وجود ندارد و شاهد عملکرد خوبی در مقابل هجمه‌های مجازی نیستیم.

سخنگوی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اظهار کرد: بعد از انقلاب دشمنان به صورت جدی تلاش کردند تا نظام دینی و تئوری ولایت فقیه به‌عنوان یک گفتمان جدید که متمایز از سایر نظام‌ها بود شکل نگیرد.

وی بیان کرد: انقلاب اسلامی در شرایطی پابه عرصه وجود گفتمانی در اداره کشور گذاشت که کشورهای دنیا بین دو گفتمان شرقی و غربی قرار داشت، در دنیا رویکرد گفتمانی است که افکار عمومی و جوامع را شکل می‌دهد و این دو گفتمان به اندازه‌ای قوی بودند که در جغرافیای واحدی مثل آلمان و کره گفتمان شرقی و غربی شکل گرفت و کمتر سراغ داریم که چیزی به‌عنوان گفتمان دینی در کشوری وجود داشته باشد.  

این مسئول افزود: گفتمان دینی با فطرت انسان‌ها همراه بود و اتحادیه جماهیر شوروی و دنیای غرب و آمریکا تلاش عجیب و غریب سازمان یافته‌ای صورت دادند تا انقلاب اسلامی در مرزهای جمهوری اسلامی مچاله شود، اما سرنوشت اتحاد جماهیر شوروی همانطور که امام خمینی(ره) پیش‌بینی کرده بود تحقق پیدا کرد، پیش‌بینی امروز رهبر معظم انقلاب درباره جوامع آمریکایی نیز بدون شک تحقق پیدا خواهد کرد؛ چرا که امام و رهبری بر مبنای شناختی که از مکاتب دارند، پیش‌بینی می‌کنند.

وی عنوان کرد: امروز شاهد فروپاشی اخلاقی در دنیای غرب هستیم و اخلاقی وجود ندارد و شاهد این هستیم که یک خبرنگار در یک معبر که محل عبور مردم هم هست، یخ زده و از دنیا می‌رود، این وضعیت به این دلیل است که انسان‌ها برایشان اهمیت ندارند و انسان‌ها آنجا اهمیت پیدا می‌کنند که از آن علیه سایر کشورها استفاده کنند؛ چرا که حقوق بشر آن‌ها دوگانه است.

شریف ادامه داد: مبنای عملیات دشمنان اینگونه بوده که اجازه ندهند انقلاب اسلامی بر مبنای دینی شکل گیرد و علی رغم فروپاشی اتحاد جماهیر شوروی، به رغم شکست‌ها همچنان با یک بال فعالیت خود را ادامه می‌دهند؛ چرا که نمی‌خواهند بپذیرند که انقلاب اسلامی که خواستار حذف آن در سال‌های اولیه شکل‌گیری بودند، پس از ۴۳ سال همچنان به راه خود ادامه می‌دهد و پایدار است.

وی بیان کرد: اگر آمریکایی‌ها و صهونیست‌ها طی این مدت می‌توانستند کار دیگری علیه ما انجام دهند، دریغ نمی‌کرند چون بر هیچ مبنایی پایبند نیستند که تحریم دارو در شرایط کرونایی از جمله آن‌ها است؛ اما به برکت انقلاب و تیزهوشی و درایت مردم از ۴۳ سالگی عبور کردیم و دهه فجر فرصتی مناسب است تا دستاوردهای انقلاب و ناکامی‌های دشمن را یادآوری کنیم

سخنگوی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: دشمن بسیار حرفه‌ای عمل می‌کند و شاهد این هستیم که چیزهای سطحی ملاک شده؛ البته مایحتاج مردم ضروری است و به علت بی عرضگی برخی بوده که چنین شرایطی رقم خورده است.

وی ادامه داد: دست و پا زدن در فضای مجازی برای تخفیف سفر رئیس جمهور را نباید دست کم گرفت، در حقیقت کار بزرگی صورت گرفت و در عالی‌ترین سطح همه نتایجی که برای سفر مدنظر بود محقق شد؛  تعجب می‌کنیم که برخی رسانه‌های داخلی تلاش می‌کنند این سفر را تخفیف دهند، برخی اتفاقاتی که در این سفر شاهدش بودیم، ناشی از ضعف طرف مقابل و قدرت جمهوری اسلامی است.

این مسئول بیان کرد: چند سالی است که ائتلافی از کشورهای عربی متصل به امریکا یمن را بمباران می‌کنند، نباید به رفت و آمد رژیم صهیونیستی به کشور حاشیه خلیج فارس نگاه کرد باید جایگاه رژیم صهیونیستی را در اقدام نوجوان ۱۶ ساله کویتی دید و معامله قرن و دیدارها شعاری بیش نیست و خود آن‌ها هم می‌دانند در دل مسلمانان درباره آن‌ها چه می‌گذرد.

وی اظهار کرد: باعث تعجب است، برخی که مدعی دانش هستند در دایره این بازی رسانه‌ای قرار می‌گیرند، درحال حاضر سواد رسانه‌ای در کشور در سطح و تراز انقلاب نیست؛ چون اگر اینطور بود شرایط افکار عمومی اینگونه نبود.

شریف ادامه داد: ما به دلیل غیرحرفه‌ای بودن نتوانسته‌ایم دستاوردها، تیزهوشی و مقاومت فرزدان سرزمین خود را به جامعه ارائه دهیم، دشمن با کار حرفه‌ای تصویری وارونه و تحریف شده را القا کرده است، ما باید تلاش کنیم همانطور که رهبر چندین بار تاکید کرده به بیان دقیق روایات بپردازیم، درغیراین صورت با تبلیغات رسانه‌ای جای ما با صدام در دفاع مقدس تغییر می‌کند.

وی تاکید کرد: اگر تصویری واقعی از حضور فرزندان در دفاع مقدس نشان داده نشود جاعلین تلاش می‌کنند دفاع مقدس را وارونه جلوه دهند.

سخنگوی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی عنوان کرد: تلاش می‌شود ایران در زمینه‌های مختلف ضعیف جلوه کند؛ اما عظمت‌های حوزه‌های مختلف را مورد اشاره قرار نمی‌دهند، دشمن داشته‌های ما را کوچک و نداشته‌ها را بزرگ جلوه می‌دهد تا امید را از جوانان و کشور بگیرد.

وی ادامه داد: اگر سختی‌ها و اتفاقاتی که برای کشور ما وجود داشت در هر جغرافیایی صورت می‌گرفت ده‌ها بار فرومی‌پاشید اما در ایران این اتفاق رخ نداد و ملت حاضرند همه وجود خود را برای تحقق آرمان‌ها فدا کنند.

این مسئول بیان کرد: زمانی که چند ماه از شکل گیری داعش گذشته بود، مقام معظم انقلاب در ۱۴ خرداد جلوی دوربین‌های متعددی که حتی پلک زدن او را به سرتاسر دنیا مخابره می‌کنند گفت، مردم، ارتش و دولت سوریه مقابل دشمنان می‌ایستند و پیروزی ازآن ملت سوریه است؛ چرا ما نسبت به این عظمت کم توجه و بی توجه هستیم.

وی بیان کرد: دشمن در زمینه عملیات روانی سه کار را انجام می‌دهد و از سه گزاره ثابت استفاده می‌کند که ناکارآمدی نظام دینی، قرار داشتن در شرایط بحرانی و سخت و نداشتن امید به آینده است.

شریف گفت: ما منکر نارسایی‌ها و وجود مشکلات مختلف و سختی معیشت نیستیم؛ اما به دستاوردهای عظیمی مانند انقلاب، استقلال، آزادی، پیشرفت و زیر سلطه نبودن برجسته است، موانع کوچک را پشت سر خواهیم گذاشت و آینده ازآن ملت و امت اسلامی است.

 

تگ ها

مقالات مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این مطلب هم پیشنهاد میشود

Close
Close