اخبار بروجرد

سه مورد تغییر کاربری در زمین های کشاورزی بروجرد تخریب شد

روزهای بروجرد- مدیر جهاد کشاورزی بروجرد گفت: در راستای حفظ و حراست از اراضی کشاورزی سه مورد تغییر کاربری در اراضی زراعی و باغی این شهرستان تخریب و آزادسازی شد.

جواد گودرزی در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این تخریب با حضور نماینده دادستان و مسوولان جهادکشاورزی و امور اراضی و با همکاری اداره راهداری و عوامل انتظامی انجام و پنج هزار متر مربع از اراضی کشاورزی شهرستان آزادسازی شد.

وی بیان کرد: در راستای حفظ کاربری اراضی و باغات و جلوگیری از تغییر کاربری‌های غیر مجاز روز گذشته طبق دستور مقام قضایی سه بنای غیر مجاز احداث شده در اراضی کشاورزی به وسعت ۱۶۰ متر مربع تخریب شد.

مدیر جهاد کشاورزی بروجرد ادامه داد: در ماه گذشته همچنین ۱۰ مورد تغییر کاربری اراضی غیر مجاز در بروجرد تخریب شده است.

گودرزی اضافه کرد: همچنین در سال جاری با تخربب این بناها ۳۳۰ مترمربع قلع و قمع و فنس کشی تخریب و ۱۵ هزار متر مربع زمین کشاورزی قطعه بندی شده در روستای بندیزه جمع آوری و آزادسازی شد.

مدیر جهاد کشاورزی بروجرد گفت: سال گذشته نیز ۳۰ مورد تغییر کاربری غیرمجاز شامل احداث بنا، اسکلت فلزی، دیوارکشی و فنس کشی شده بود، تخریب و آزادسازی شد.

گودرزی یادآور شد: از آنجا که اراضی زراعی و باغی دارای مرغوب‌ترین نوع خاک و منبع عمده تولید محصولات کشاورزی و عامل تامین امنیت غذایی است، لذا براساس نص صریح قانون هرگونه تغییر در این زمین‌ها به هر شکل ممکن از جمله فنس کشی، دیوار کشی و ساخت بنا ممنوع است.
شهرستان بروجرد دارای ۶۹هزار هکتار اراضی کشاورزی مستعد است.

تگ ها

مقالات مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این مطلب هم پیشنهاد میشود

Close
Close