اخبار بروجرد

توضیحات سرپرست دادستانی بروجرد در مورد اجرای حکم زندان محمد پاپی نژاد

روزهای بروجرد-  سرپرست دادسرای عمومی و انقلاب بروجرد درباره عناوین اتهامی و روند دادرسی محمد پاپی نژاد، رییس شورای اسلامی شهر بروجرد توضیحاتی ارائه داد.

سجاد بیرانوند عنوان کرد: پاپی نژاد با شکایت یکی از نمایندگان بروجرد در مجلس شورای اسلامی و شهردار سابق بروجرد به اتهام نشر اکاذیب، بر اساس رای شعبه ۱۰۵ دادگاه کیفری بروجرد محکوم و به یک سال حبس و به جرم توهین به ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان جزای نقدی و ۷۴ ضربه شلاق محکوم شد.

وی در گفت‌وگو با میزان افزود: در ادامه، این پرونده با اعتراض متهم به شعبه ششم دادگاه تجدیدنظر استان ارسال شد و دادگاه در خصوص عنوان اتهامی نشر اکاذیب متهم را مستحق تخفیف به ۶ ماه حبس دانست، اما در مورد اتهام دیگر وی که توهین بود، پاپی نژاد به ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان جزای نقدی محکوم شد که جزای نقدی توسط وی پرداخت و حکم شلاق وی از سوی دادگاه تعلیق شد.

به کانال تلگرام روزهای بروجرد بپیوندید

بیرانوند با بیان اینکه در خصوص اجرای حکم حبس متهم با دستور رئیس‌کل دادگستری استان لرستان در جهت صلح و سازش جلسات متعددی تشکیل شد، گفت: با حضور محمد رزم، رئیس‌کل دادگستری استان لرستان جلسات متعدی فی‌مابین شکات و متهم برگزار شد. همچنین در آخرین جلسه صلح و سازش که با حضور فرماندهان سپاه پاسداران و نیروی انتظامی استان و چند تن از بزرگان استان که به مدت ۳ ساعت برگزار شد مصالحه‌ای متاسفانه صورت نگرفت و رضایت شکات از سوی متهم جلب نشد.

سرپرست دادسرای عمومی و انقلاب بروجرد، افزود: با عدم رضایت شکات، پرونده برای اجرای حکم در شعبه اول اجرای احکام دادسرای بروجرد مطرح شد. متهم در خصوص پرونده خود درخواست اعمال ماده ۴۷۷ قانون آیین دادرسی را برای آرای صادره خلاف بین شرع و قانون درخواست کرد و پرونده جهت بررسی به رئیس‌کل دادگستری استان ارجاع و درخواست اعمال این ماده رد شد.

بیرانوند با اشاره به اینکه متهم در ادامه روند رسیدگی به پرونده خود، اعمال ماده ۵۰۲ قانون مجازات را که مبنی بر عدم تحمل حبس به لحاظ وضعیت فیزیکی است را درخواست کرد، گفت: بر اساس بررسی‌های صورت گرفته پزشکی قانونی و مستندات پزشکی اجرای این ماده در خصوص پرونده رد شد.

وی افزود: همچنین دادستان کل کشور هفته گذشته از دادسرای استان درخواست کردند که شرایط برای ایجاد مصالحه بین شکات و متهم ایجاد شود به‌طوری‌که شرط شکات مبنی بر اعلام رضایت با عذرخواهی متهم در همان سایتی که به وی توهین شده است، سازش صورت گیرد.

بیرانوند ادامه داد: حسب دستور دادستان کل کشور چنین جلسه‌ای تشکیل و درخواست شکات به متهم تفهیم شد، اما متهم حاضر به پذیرش شرط شکات برای ایجاد مصالحه نشد و درنهایت حکم اجرا و متهم روانه زندان شد.

سرپرست دادسرای عمومی و انقلاب بروجرد بابیان اینکه در این پرونده اصل بی‌طرفی رعایت شده است عنوان کرد: در قانون مصادیق توهین به اشخاص محصور نشده است و هر عبارت وهن آوری برای تشخیص توهین‌آمیز بودن به عرف واگذارشده است. بر اساس ماده ۶۰۹ قانون تعزیرات و مجازات‌های بازدارنده و ماده ۱۸ قانون جرایم رایانه‌ای برای جرم توهین و نشر اکاذیب حکم حبس در نظر گرفته‌شده است.

رییس شورای شهر بروجرد روز گذشته با انتشار ویدئویی ضمن تمکین به قانون و پذیرش حکم صادره، بر احترام و تبعیت از قوانین کشور تاکید کرد.

تگ ها

مقالات مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این مطلب هم پیشنهاد میشود

Close
Close