اخبار بروجردلرستانویژه ها

استاندار: وضعیت لرستان مطلوب نیست/ آمار مبتلایان و بستری ها در حال افزایش است

روزهای بروجرد– استاندار لرستان در حاشیه جلسه ستاد مقابله با بیماری کرونای استان با اشاره به ضرورت رعایت دستورالعمل های بهداشتی گفت: جلسه ستاد ملی مقابله با کرونا با پیگیری آخرین وضعیت استانها به لحاظ شیوع بیماری، واکسیناسیون، آمار ابتلا، بستری و مرگ بر اثر کرونا برگزار گردید .

فرهاد زیویار اظهار داشت: با توجه به شیوع سویه جدید کرونا موسوم به اُمیکرون، شرایط در کشور و به تبع آن در لرستان چندان مطلوب نیست و آمار مبتلایان و بستری ها در حال افزایش است .

وی افزود: اگر شرایط به همین منوال ادامه پیدا کند در آینده با مشکلاتی از قبیل کمبود امکانات و تخت برای مراجعه کنندگان به بیمارستان ها مواجه خواهیم بود و با این روند طی دو هفته آینده وضعیت استان به لحاظ امکانات درمانی کاملا با مشکل روبرو خواهد شد .

استاندار لرستان با اشاره به اینکه روند رو به افزایش بیماری در استان به منزله هشدار احتمال بحران است، تصریح کرد: با توجه به در پیش بودن جشن های ماه رجب و شعبان از هم استانی ها می خواهیم از حضور در تجمعات خودداری کنند و دستورالعمل های بهداشتی را رعایت کنند .

زیویار ادامه داد: امیدواریم با رعایت دستورالعمل های بهداشتی شرایط کنترل شود و از وقوع مشکلاتی که منجر به تعطیلی اصناف و مشاغل بویژه در ایام پایانی سال می شود، جلوگیری به عمل آید .

وی یادآورشد: طبق اعلام دانشگاه علوم پزشکی، عمده دلایل مرگ بر اثر کرونا در استان از میان افراد سالمند، بیماران زمینه ای و واکسن نزده ها گزارش شده که این موضوع نشان دهنده ضرورت رعایت بیش از پیش پروتکل های بهداشتی توسط این دسته از افراد است .

استاندار لرستان افزود: در خصوص برگزاری مراسم راهپیمایی ۲۲ بهمن ماه منتظر اعلام ستاد ملی مقابله با بیماری کرونا در خصوص چگونگی برگزاری این مراسم هستیم و در رابطه با مراسم اعتکاف نیز حضور در آن با رعایت پروتکل‌های بهداشتی با لحاظ تزریق دو نوبت واکسن و تست pcr تا ۴۸ ساعت قبل مراسم، برای افراد در دستور کار قرار دارد .

تگ ها

مقالات مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Close