لرستانویژه ها

استاندار لرستان خبر داد: افزایش آمار مبتلایان و جان باختگان و احتمال تغییر در وضعیت رنگ بندی شهرهای استان

روزهای بروجرد– استاندار لرستان از افزایش آمار مبتلایان، بستری‌ها و مرگ و میر ناشی از کرونا در این استان خبر داد.

به گزارش ایرنا، “فرهاد زیویار” در جلسه ستاد استانی مقابله با کرونا اظهار داشت: طبق گزارش ارائه شده در ستاد ملی کرونا، روند شیوع اُمیکرون در کشور رو به افزایش است و آمار ابتلا، بستری و مرگ بر اثر بیماری نیز افزایش داشته که در این جلسه مقرر شد استانها در صورت حادبودن شرایط اختیار اجرای تصمیمات لازم را داشته باشند. 

وی در خصوص آخرین وضعیت کرونا در استان افزود: با اعلام دانشگاه علوم پزشکی استان آمار ابتلاء، بستری و فوت در استان نیز نسبت به هفته‌های گذشته حدود ۲ برابر شده  و مرگ بر اثر کرونا به تعداد چهار نفر در هفته اخیر رسیده است.

استاندار لرستان با تحلیل شرایط کنونی و در نظر گرفتن محدودیت در امکانات و تخت های بیمارستانی، افزود: به منظور حفاظت از سلامت جامعه هدف استان که افراد واکسن نزده و دانش آموزان مقطع ابتدایی را شامل می شود، مقرر شد آموزش در مهدکودک ها و مقطع ابتدایی مدارس شهرستان های دارای وضعیت نارنجی به مدت یک هفته به صورت مجازی برگزار شود. 

 زیویار با اشاره به تغییر وضعیت کرونا در خرم آباد از زرد به رنگ نارنجی ادامه داد: فرمانداران استان با در نظر گرفتن وضعیت رنگ بندی شهرستانها و همچنین روند شیوع بیماری، اقدامات لازم را در جهت کنترل بیماری تمهید کنند و نسبت به اجرای دستورالعمل های ستاد مقابله با کرونا اهتمام داشته باشند.

وی در پایان تاکید کرد: با توجه به روند صعودی بیماری و احتمال تغییر در وضعیت رنگ بندی شهرستان ها، در صورت لزوم جلسه ستاد استانی مقابله با کرونا به منظور اتخاذ تدابیر لازم، در طول هفته جاری نیز برگزار خواهد شد.

 

تگ ها

مقالات مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این مطلب هم پیشنهاد میشود

Close
Close