اخبار بروجرد

معاون درمان شبکه بهداشت بروجرد: ارائه کلیه خدمات درمانی سرپایی بدون مجوز غیرقانونی است

روزهای بروجرد– معاون درمان شبکه بهداشت بروجرد گفت: ارائه کلیه خدمات درمانی سرپایی بدون مجوز غیرقانونی است.

مهدی زارعی در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: یک مرکز تزریقات و پانسمان بدون مجوز در بروجرد پلمب شد، این واحد تزریقات و پانسمان توسط افراد فاقد صلاحیت در امر درمان فعال بود.

او تصریح کرد: با وجود بازدیدهای مکرر و نامه‌های مکتوب و اخطار به این مرکز، اقدامی از جانب مسئولین مرکز فوق در راستای استانداردسازی و اخذ مجوز قانونی و رعایت موازین بهداشتی صورت نگرفت.

معاون درمان شبکه بهداشت بروجرد خاطرنشان کرد: این واحد متخلف به علت تهدید سلامت مردم، توسط کارشناسان معاونت درمان، با دستور مراجع قضایی و حضور پلیس اماکن عمومی پلمب و وسایل غیرمجاز توقیف و متصدی به مراجع قضایی معرفی شد.

زارعی ضمن اخطار به متخلفان، افزود: ارائه کلیه خدمات درمانی سرپایی شامل انجام جراحی، تزریقات، پانسمان، بخیه، ویزیت، سرم‌درمانی، حجامت، تست فشار و قند خون، سوراخ کردن گوش، ختنه، سوند ادراری، سوند معده، نمونه‌گیری آزمایشگاه، درمان زخم بستر و انواع سوختگی‌ها و… در کلینیک و منزل نیاز به اخذ مجوز از مراجع ذی‌صلاح دارد و در صورت انجام اعمال فوق برخلاف مقررات؛ با متخلفین برخورد قانونی خواهد شد.

او اضافه کرد: همچنین طی بازدید مشترک کارشناسان بهداشت محیط، اداره تعزیرات حکومتی و نیروی اماکن انتظامی شهرستان بروجرد، ۳ واحد صنفی (۲ واحد بستنی و آبمیوه فروشی و ۱ واحد آشپزی) به دلیل عدم رعایت موازین بهداشتی پلمب و افراد متخلف به مراجع قضایی معرفی شدند.

معاون درمان شبکه بهداشت بروجرد بیان کرد: در پی گزارشات مردمی مبنی بر فعالیت فردی فاقد مدرک تحصیلی، مهارت‌های علمی، مجوز قانونی و پروانه مطب به‌عنوان دندانپزشک؛ با پیگیری کارشناسان معاونت درمان پس از حصول اطمینان از صحت موضوع، حضور در مکان مذکور و بررسی‌های لازم، غیرقانونی بودن فعالیت این مطب محرز شد.

زارعی ادامه داد: در نهایت مطب دندانپزشکی و دندانسازی مذکور با دستور مقام قضایی و با حضور پلیس اماکن عمومی و تعزیرات حکومتی به دلیل دخالت غیرمجاز در امور دندانپزشکی، تهدید سلامت عمومی و ایجاد صدمات جبران‌ناپذیر در مراجعین، پلمب شد و تجهیزات و وسایل مربوطه توقیف و افراد متخلف به مراجع قضایی معرفی شدند.

او با تأکید بر اینکه شهروندان برای دریافت هرگونه خدمات درمانی و تشخیصی الزاماً به مراکز مجاز قانونی مراجعه کنند، مردم هرگونه تخلف مربوط به حوزه درمانی یا دخالت غیرمجاز افراد فاقد صلاحیت در امور پزشکی و دندانپزشکی را به سامانه ۱۹۰ و یا معاونت درمان شبکه بهداشت و درمان شهرستان بروجرد گزارش دهند.

 

 

تگ ها

مقالات مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این مطلب هم پیشنهاد میشود

Close
Close