بهداشت و خانواده

سه ترفند مؤثر برای از بین بردن چربی شکم

روزهای بروجرد– های دور شکم فقط باعث تنگی لباس‌هایتان نمی‌شوند؛ بلکه عروق خونی شما را نیز تنگ می‌کنند و زمینه‌ساز بسیاری از بیماری‌ها هستند!

به گزارش خبرآنلاین، وجود چربی دور شکم بسیار مضر است و افرادی که دارای چربی شکمی اضافی هستند، بیشتر در معرض خطرند. از انواع چربی‌های دور شکم می‌توان به چربی احشایی اشاره کرد که یک عامل خطرساز برای دیابت نوع ۲، ناراحتی قلبی و دیگر بیماری‌هاست.

راه‌هایی وجود دارند که با استناد بر یافته‌های علمی به شما کمک می‌کنند این چربی‌ها را به گونه‌ای بی‌خطر از بین ببرید و سالم‌تر زندگی کنید.

۱)مقدار زیادی فیبر محلول بخورید

فیبر محلول آب را جذب کرده و ژلی را تشکیل می‌دهد که به کاهش سرعت غذا در هنگام عبور از سیستم گوارش شما کمک می‌کند.

مطالعات نشان می‌دهد که این نوع فیبر با افزایش احساس سیری در بدن، باعث کاهش وزن می‌شود و شما به طور طبیعی کمتر غذا می‌خورید. علاوه بر این، فیبر محلول ممکن در کاهش چربی شکم مؤثر است.

یک مطالعه مشاهده‌ای روی بیش از ۱۱۰۰ بزرگسال نشان داد که به ازای هر ۱۰ گرم افزایش مصرف فیبر محلول، چربی شکم در طی یک دوره ۵ ساله ۳/۷ درصد کاهش می‌یابد.

سعی کنید هر روز غذاهایی با فیبر بالا مصرف کنید. منابع عالی فیبر محلول عبارتند از: دانه کتان، کلم بروکسل، آووکادوها، حبوبات، تمشک‌.

۲) تمرینات هوازی (کاردیو) انجام دهید

ورزش هوازی (کاردیو) یک راه مؤثر برای بهبود سلامت و سوزاندن کالری است. تحقیقات نشان می‌دهد که یکی از مؤثرترین اشکال ورزش برای کاهش چربی شکم است. دفعات و مدت زمان برنامه تمرینی شما مهم‌تر از شدت آن است.

یک مطالعه نشان داد که زنان یائسه با انجام تمرینات هوازی به مدت ۳۰۰ دقیقه در هفته، در مقایسه با زنانی که نصف این زمان (۱۵۰ دقیقه) در هفته ورزش می‌کردند، چربی بیشتری در تمام نواحی بدن از دست دادند.

۳) سطح استرس خود را کاهش دهید

استرس می‌تواند با تحریک غدد فوق کلیوی برای تولید کورتیزول (که به عنوان هورمون استرس نیز شناخته می شود)، چربی شکم را افزایش دهد.

تحقیقات نشان می‌دهد که سطوح بالای کورتیزول اشتها را افزایش می‌دهد و ذخیره چربی‌های دور شکم را بیشتر می‌کند.

برای کمک به کاهش چربی شکم، فعالیت‌های لذت‌بخشی که موجب کاهش استرس میشوند، را انجام دهید تمرین یوگا یا مدیتیشن از مؤثرترین روش‌ها هستند.

منبع: Healthline / مترجم: الهه جعفرزاده

تگ ها

مقالات مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این مطلب هم پیشنهاد میشود

Close
Close