اخبار لرستان

۲۱۲ متخلف زیست محیطی در لرستان دستگیر شدند

روزهای بروجرد- مدیرکل حفاظت محیط زیست لرستان گفت: ۲۱۲ متخلف زیست محیطی امسال در این استان دستگیر و به مراجع قضایی معرفی شدند.

علی سالاروند در گفت و گو با ایرنا بیان کرد: امسال در راستای برخورد با متخلفان زیست محیطی ۲۲۴ پرونده به ارزش پنج میلیارد و ۷۴۸ میلیون و ۸۲۰ هزار ریال در استان تشکیل و تاکنون بیش از ۱۷۳ میلیون و ۵۰۰ هزار ریال از این مبلغ وصول شده است.

او اظهار داشت: در این مدت ۲ مورد شکار غیرمجاز پرندگان، سه مورد شکار غیرمجاز پستانداران، ۱۵مورد زنده گیری پرندگان، زنده گیری پستانداران ۶ مورد، نگهداری و خرید و فروش حیات وحش ۲ مورد در استان ثبت شده که در بین پستانداران گراز وحشی و در بین پرندگان عقاب، جغد بالغ، کوکور سیاه، جوجه جغد، لک لک، دلیچه و جغد شاخدار بیشترین تعداد بودند.

او ادامه داد: با تلاش شبانه روزی نیروهای یگان حفاظت محیط زیست استان در راستای حفاظت از تنوع زیستی ۵۰ مورد شروع به شکار و صید شناسایی و پیشگیری شده است که در این راستا ۱۶۵ مورد ادوات شکار، تور ماهیگیری، قلاب، فشنگ ساچمه ای، فشنگ جنگی، لنسر، قایق بادی، تیوب، چرخ و چوب ماهیگیری و خشاب کشف و ضبط شده است که طبق قانون، تا صدور رای قطعی زیر نظر این اداره کل به صورت امانی باقی می مانند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست لرستان گفت: امسال ۲۴ قبضه اسلحه از شکارچیان در استان کشف و ضبط شده که از این تعداد ۲ قبضه سلاح غیرمجاز، ۲۰ قبضه سلاح مجاز و ۲ قبضه سلاح جنگی به همراه ۳۶ عدد فشنگ و سه خشاب بوده است.

سالاروند ادامه داد: همچنین در راستای حفاظت از محیط زیست لرستان امسال ۱۵۸ مورد اخطاریه صادر و در این راستا ۱۱۹ مورد آلودگی زیست محیطی در استان گزارش شده است.

 

تگ ها

مقالات مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این مطلب هم پیشنهاد میشود

Close
Close