اخبار ایرانورزش

برکناری رییس فدراسیون فوتبال به دلیل ارتباط با “خوبان عالم”

روزهای بروجرد- شهاب الدین عزیزی خادم با رای هیات رئیسه فدراسیون فوتبال تا زمان برگزاری مجمع فوق‌العاده از ریاست این فدراسیون به صورت موقت عزل شد.

به گزارش ایسنا، با رای اعضای هیات رئیسه فدراسیون فوتبال، شهاب الدین عزیزی خادم از سمت خود عزل شد. این تصمیم اعضای هیات رئیسه مطابق بند ۱۴ ماده ۳۵ فدراسیون فوتبال اتخاذ شده که به اعضای هیات رئیسه اختیار برکناری اعضای ارکان فدراسیون فوتبال را با رای دو سوم آرای اعضای هیات رئیسه می‌دهد.

در جلسه امروز، شهاب عزیزی خادم، حمیدرضا مهرعلی، حیدر بهاروند، شهره موسوی، احمدرضا براتی، احسان اصولی، بهرام رضاییان، میرشاد ماجدی، طهمورث حیدری، مهرداد سراجی و خداداد افشاریان حضور داشتند

 با دستور ای اف سی و تذکر حسن کامرانی‌فر، مهرعلی و بهاروند از جلسه خارج شدند. عزیزی خادم هم طبق قانون، هنگام رای گیری در جلسه حضور نداشت.

طبق بند ۲ ماده ۲۰ اساسنامه فدراسیون فوتبال، هیات رئیسه جزو ارکان اجرایی این فدراسیون است که شامل رئیس، نواب رئیس و اعضای هیات رئیسه می‌شود.

پس از عزل موقت یکی از ارکان فدراسیون فوتبال توسط هیات رئیسه، طبق ماده ۳۷، مجمع عمومی فوق العاده می‌تواند با دوم سوم آرای ماخوذه، فرد مورد نظر را به طور قطعی از سمت و پست اجرایی‌اش عزل کند.

در حدود یک‌ سال فعالیت عزیزی خادم بر فدراسیون فوتبال، حاشیه‌های فراوانی ایجاد شده بود که در مهمترین مورد، ارتباط مدیریتی وی با فردی که به “خوبان عالم” معروف شده، جنجال‌های زیادی را به همراه داشته است. رییس فدراسیون متهم شده بود که سحر و جادو را به فوتبال ملی ایران آورده است.

اختلافات آشکار او با برخی از اعضای با سابقه هیات رییسه فدراسیون فوتبال نیز به انسجام مدیریتی در فوتبال ایران لطمات شدیدی وارد کرده بود.

به گزارش ایسنا، انتخابات فدراسیون فوتبال روز یک‌شنبه ۱۰ اسفند ۱۳۹۹ در سالن همایش‌های اجلاس سران برگزار شد که مصطفی آجرلو، شهاب الدین عزیزی خادم، علی کریمی و کیومرث هاشمی نامزدهای انتخابات فدراسیون فوتبال بودند.

پس از اخذ آرا، هاشمی و عزیزی‌خادم به دور دوم راه یافتند و کریمی و آجرلو حذف شدند. از ۸۷ رای در مرحله نخست، کیومرث هاشمی ۲۴، شهاب الدین عزیزی خادم ۳۵، علی کریمی ۹ و مصطفی آجرلو ۱۸ رای کسب کردند و یک رای باطل شد. در دور دوم شهاب‌الدین عزیزی‌خادم با کسب ۴۹ رای به عنوان رئیس فدراسیون فوتبال انتخاب شد تا ۴ سال ریاست این فدراسیون را به دست بگیرد.

سراجی سرپرست فدراسیون فوتبال شد

مدیرعامل سایپا به عنوان سرپرست فدراسیون فوتبال انتخاب شد.

پس از عزل شهاب‌الدین عزیزی خادم از ریاست فدراسیون فوتبال، مهرداد سراجی، مدیرعامل سایپا از سوی هیات رییسه فدراسیون فوتبال به عنوان سرپرست فدراسیون فوتبال انتخاب شد.

او یک روز پس از رفع محرومیت شش ماهه‌اش توسط کمیته استیناف به این سمت منصوب شد.

سراجی تا زمان برگزاری مجمع فدراسیون فوتبال این سمت را به عهده خواهد داشت.

 

 

تگ ها

مقالات مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این مطلب هم پیشنهاد میشود

Close
Close