اخبار جهان

بایدن: ابو ابراهیم القریشی، سرکرده داعش کشته شد

روزهای بروجرد– رئیس‌جمهور آمریکا گفت که «ابوابراهیم القریشی» سرکرده جدید داعش در حمله اخیر نیروهای آمریکایی در سوریه کشته شده است.

به گزارش «انتخاب»، در بیانیه ای که کاخ سفید به نقل از بایدن منتشر کرده، آمده است: «شب گذشته به دستور من، نیروهای نظامی آمریکا در شمال غرب سوریه با موفقیت عملیات ضد تروریستی را برای محافظت از مردم آمریکا و متحدان ما و تبدیل جهان به مکانی امن‌تر انجام دادند».

بایدن گفته است: «ابو ابراهیم القریشی سرکرده داعش را از میدان نبرد حذف کردیم. همه آمریکایی‌ها به سلامت از عملیات بازگشته‌اند. من امروز در این‌باره سخنرانی خواهم کرد».

پیش از این پایگاه خبری شبکه «اورینت»، نزدیک به معارضان سوریه به نقل از منابع میدانی احتمال داده بود که «عبدالله قرداش» معروف به «ابو ابراهیم القرشی» سرکرده جدید سازمان تروریستی داعش در حمله بامدادی آمریکا کشته شده باشد. شبکه سعودی «الحدث» نیز به نقل از منابع خود گزارش داده بود که فردی که در عملیات بامدادی آمریکا هدف حمله قرار گرفت، سرکرده جدید داعش بوده است.

شبکه الحدث گفته بود که نتیجه آزمایش دی‌ان‌ای تا سه ساعت دیگر مشخص خواهد کرد که آیا ابو ابراهیم القرشی در این حمله کشته شده یا خیر.

منابع رسانه‌ای، بامداد امروز، از هلی‌برن نظامیان آمریکایی در حومه شمالی ادلب خبر داده بودند. بنا بر گزارش‌ها، این عملیات سه ساعت به طول انجامیده و پس از پایان، بالگردهای ائتلاف وارد اراضی ترکیه شدند. پهپادهای ائتلاف بین‌المللی پس از عقب‌نشینی بالگردها، محل عملیات صورت گرفته را هدف قرار دادند.

 

تگ ها

مقالات مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این مطلب هم پیشنهاد میشود

Close
Close