اخبار لرستان

مجوز راه‌اندازی ۲ بیمارستان جدید در لرستان صادر شد

روزهای بروجرد- نماینده سلسله و دلفان در مجلس گفت: مجوز احداث بیمارستان‌ ۶۴ تخت خوابی در سلسله و ۲۵۰ تخت خوابی در دلفان صادر شد.

یحیی ابراهیمی در گفت‌وگو با تسنیم، اظهارداشت: براساس نرم کشوری تعداد تخت‌های بیمارستانی برای هر هزار نفر  ۱.۸ دهم تخت است منتها در سطح استان لرستان این عدد بسیار پایین است.

وی افزود: در شهرستان سلسله که در مجموع ۹۰ هزار جمعیت دارد ۵۰ تخت بیمارستانی فعال دارد در حالی که باید حدود ۱۶۰ تخت داشته باشد همچنین در شهرستان دلفان که ۱۶۰ هزار جمعیت دارد ۹۰ تخت فعال وجود دارد.

نماینده سلسله و دلفان در مجلس عنوان کرد: با توجه به این مطالبه درمانی مردم سال گذشته با پیگیری‌های انجام شده تعداد تخت‌های بیمارستانی شهرستان دلفان را به حدود ۱۳۶ تخت رساندیم، در سلسله نیز ۵۰ تخت به ۹۰ تخت ارتقا یافت.

وی بیان کرد: ظرفیت بیمارستان شهرستان‌های سلسله و دلفان را تا جایی که امکان داشت افزایش دادیم بری مثال قبلا در الشتر ۳ تخت دیالیز وجود داشت که اکنون به ۹ تخت افزایش یافته است. پیش از این ۳ تخت اورژانس فعال بود که اکنون تعداد تخت‌ها به حدود ۲۵ تخت رسیده است.

ابراهیمی با اشاره به راه‌اندازی بخش آی. سی .یو در بیمارستان سلسله گفت: ۹ تخت آی. سی.یو در این بیمارستان راه‌اندازی شد. بدین شکل تا جایی که توانستیم ظرفیت را افزایش دادیم اما باز کمبود وجود دارد.

وی با اشاره به افزایش تخت‌های آی .سی.یو بیمارستان شهرستان دلفان گفت: تخت‌های اورژانس را افزایش دادیم. سرویس اتاق عمل از ۲ به ۴ ارتقا یافت هنچنین تخت‌های دیالیز از ۴ تخت به ۱۵ تخت افزایش یافت. سی.تی اسکن راه‌اندازی شد و بخش ام. آر.آی نیز راه‌اندازی می‌شود اما باز به عنوان یک مطالبه اصلی به دنبال راه‌اندازی بیمارستان دوم در این دو شهرستان هستیم.

نماینده سلسله و دلفان در مجلس با اشاره به دریافت مجوز احداث بیمارستان ۶۴ تختخوابی در سلسله و ۲۵۰ تخت خوابی در دلفان خاطرنشان کرد: روند مجوز گرفتن نیز بدین شکل است که دانشگاه علوم پزشکی باید تایید کند، سپس در وزارتخانه و کمیسیون ماده ۲۰ تایید و بعد از ابلاغ دانشگاه پروانه تاسیس صادر می‌شود که تا یک سال این فرصت وجود دارد که زمین و نقشه آن آماده شود و اگر تا یک سال تهیه نشود مجوز باطل می‌شود.

وی تصریح کرد: اکنون نیز برای الشتر و نورآباد موافقت نامه اصولی اولیه صادر شده است و به دنبال این هستیم که زمین تهیه شود. بقیه مراحل نیز بدین صورت است که باید از کمسیون ماده ۲۳ مجوز بگیریم و در بودجه ۱۴۰۱ به دنبال بحث تامین بودجه و شروع به کارش باشیم.

ابراهیمی گفت: با راه اندازی بیمارستان‌های دوم سلسله و دلفان مشکل تخت بیمارستانی در این شهرستان‌ها تا چندین سال برطرف می‌شود از طرفی با اضافه شدن این ظرفیت درمانی باری از دوش مراکز  درمانی استان برداشته می‌شود.

تگ ها

مقالات مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این مطلب هم پیشنهاد میشود

Close
Close