اخبار جهان

بایدن: پیشرفت‌هایی در گفتگو با ایران صورت گرفته؛ هنوز وقت ترک میز مذاکره نیست

به گزارش یورونیوز، جو بایدن که این اظهارات را در یک نشست خبری به مناسبت یک سالگی ریاست جمهوری‌اش به زبان می‌آورد همچنین در ادامه افزود: «گروه کشورهایی که همراه ما مذاکره می‌کنند هم در این موضوع با ما هم‌نظر هستند. باید صبر کرد و دید چه اتفاقی رخ خواهد داد.»

اظهارات رئيس جمهوری آمریکا همزمان با پیگیری گفتگوهای هسته‌ای برای احیای برجام در وین مطرح می‌شود. دیپلمات‌های ایرانی در گفتگو با همتایان اروپایی خود در خصوص موضوعات متنوع در ارتباط با بازگشت به توافق هسته‌ای سال ۲۰۱۵ مشغول گفتگو و رایزنی هستند.

در همین حال، ابراهیم رییسی، که روز چهارشنبه وارد مسکو شده بود، در دیدار با ولادیمیر پوتین به همتای خود روس خود تاکید کرده که تهران در تلاش برای رفع تحریم‌ها است و در عین حال ابراز امیدواری کرده که مذاکراتی که در وین برگزار می‌شود به برداشته شدن تحریم‌ها منجر شود.

آقای رییسی که به نظر می‌رسد بدون مراسم استقبال رسمی از سوی مقام‌های روس وارد مسکو شده همچنین در دیدار با پوتین همچنین اظهار داشته که تهدید به اعمال تحریم مانع پیشرفت ایران نخواهد شد.

کرملین پیشتر گزارش داده بود که در این ملاقات طرفین در خصوص موضوعات متنوعی از جمله مسئله مذاکرات هسته‌ای احیای برجام در وین با یکدیگر گفتگو می‌کنند. رئيس جمهوری روسیه در دیدار با ابراهیم رئيسی تاکید کرده که دو کشور همکاری بسیار نزدیکی در سطح جهانی با یکدیگر دارند و به همکاری‌های تهران و مسکو در سوریه اشاره کرده و حمایت از دولت بشار اسد را «غلبه بر تهدیدهای توام با ترورسیم بین‌المللی در سوریه» نامید.

در ویدیویی که از یکی از دیدارهای علی باقری با اولیانوف منتشر شده، دیپلمات ایرانی با کمک مترجم خود، تلاش دارد به دیپلمات روس بگوید که تیم ایرانی حساب ویژه‌ای روی رایزنی‌های روسیه در این مذاکرات باز کرده است.

 

پیشتر جواد ظریف، وزیر امور خارجه سابق ایران در فایل گفتگو با سعید لیلاز که در اختیار رسانه‌ها قرار گرفته بود، از کارشکنی‌های روسیه در جریان مذاکرات هسته‌ای منتج به برجام پرده برداشته بود و در این خصوص هشدار داده بود که روسیه هرگز علاقه‌مند به عادی سازی روابط میان ایران و غرب نیست.

تگ ها

مقالات مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این مطلب هم پیشنهاد میشود

Close
Close