اخبار بروجرداخبار لرستان

۷۰ درصد از مردم لرستان دُز دوم واکسن کرونا را تزریق کرده‌اند

روزهای بروجرد–  استاندار لرستان با بیان اینکه ۷۰.۸ درصد از مردم استان دُز دوم واکسن کرونا را تزریق کرده‌اند، گفت: تنها شهر در وضعیت زرد کرونا در لرستان، پلدختر است.

فرهاد زیویار در حاشیه جلسه ستاد ملی مقابله با بیماری کرونا گفت: طبق روال هفته‌های گذشته، امروز جلسه ستاد ملی مقابله با بیماری کرونا در خصوص آخرین اقدامات صورت گرفته برگزار شد که با تأکیدات رئیس جمهور، مبنی بر اجرای دقیق دستورالعمل‌ها و پروتکل‌های ستاد همراه بود.

وی ادامه داد: اجرای فاز سوم طرح هوشمند واکسیناسیون سراسری از مهم‌ترین موارد مطرح شده در جلسه بود که رئیس جمهور بر فراهم سازی شرایط و اجرای دقیق این طرح تاکید کرد.

استاندار لرستان افزود: موضوع فعال سازی مجدد طرح شهید «سلیمانی» با هدف تسریع در روند واکسیناسیون در سطح کشور ابلاغ شد که در لرستان نیز با همکاری دانشگاه علوم پزشکی با جدیت پیگیری خواهد شد.

زیویار با تشریح آخرین وضعیت استان، عنوان کرد: طبق گزارش دانشگاه علوم پزشکی به لحاظ رنگ بندی بیماری کرونا، به غیر از شهرستان پلدختر که در وضعیت زرد قرار دارد سایر نقاط استان آبی هستند که از روند مطلوب مهار بیماری در استان حکایت دارد.

وی با اشاره به اینکه شرایط مطلوب استان ریشه در رعایت پروتکل‌های بهداشتی و انجام واکسیناسیون دارد، تصریح کرد: در بحث واکسیناسیون عمومی تاکنون حدود ۸۶.۱ درصد نوبت اول و ۷۰.۸ درصد نوبت دوم واکسن خود را تزریق کرده‌اند و استقبال خوبی نیز از تزریق نوبت سوم وجود دارد.

استاندار لرستان، ایجاد پایگاه‌های سیار تزریق واکسن را از اقدامات اثرگذار دانشگاه علوم پزشکی استان ذکر کرد و گفت: طی روزهای اخیر آمار واکسیناسیون در لرستان به واسطه ایجاد مراکز ثابت و سیار تزریق واکسن، به حدود ۱۲ الی ۱۵ هزار نوبت تزریق در روز رسیده که نسبت به گذشته رشد چشمگیری داشته است.

زیویار عنوان کرد: به واسطه اقدامات ارزشمندی که در راستای اجرای دستورالعمل‌های ستاد ملی مقابله با کرونا در استان انجام شده، خوشبختانه آمار مبتلایان و مرگ بر اثر بیماری کرونا طی هفته‌های اخیر در استان با کاهش قابل ملاحظه‌ای مواجه شده که حاصل همکاری هم استانی‌ها در رعایت پروتکل‌های بهداشتی و تلاش‌های مجموعه کادر درمان استان است که جای تقدیر دارد.

تگ ها

مقالات مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این مطلب هم پیشنهاد میشود

Close
Close