اخبار بروجرد

۱۱۶ معلول ضایعه نخاعی تحت پوشش بهزیستی بروجرد هستند

روزهای بروجرد- رییس اداره بهزیستی بروجرد گفت: ۱۱۶ معلول ضایعه نخاعی تحت پوشش این مرکز هستند و خدمات و حمایت‌های مورد نیاز از جمله برنامه‌های توانبخشی را دریافت می‌کنند.

کرم رضا پیردایه در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: بیشتر این افراد بر اثر حوادثی همانند پرتاب از بلندی و یا تصادف دچار ضایعه نخاعی شده اند که علاوه بر مستمری، مبلغی نیز به عنوان حق پرستاری و خدمات مورد نیاز توانبخشی دریافت می کنند.

وی در خصوص افراد مبتلا به مشکلات و بیماری های اعصاب و روان نیز گفت: مرکز شبانه روزی نگهداری بیماران اعصاب و روان “ابن سینا” در بروجرد وجود دارد که هم اکنون  حدود ۱۳۰ نفر از سراسر استان در آن پذیرش و نگهداری می شود.

وی افزود: هم اکنون بیماران مرد با میانگین سنی ۱۶ سال به بالا در مرکز ابن سینا  پذیرش می شوند و بیماران ۶۰ سال به بالا هم در این مرکز نگهداری و تا زمان بهبودی، با تشخیص پزشک و رضایت خانواده  ترخیص می شوند.

پیردایه یادآور شد: مرکز توانبخشی و نگهداری از بیماران ذهنی ” مطیعی” نیز یکی دیگر از مراکز  اعصاب و روان بروجرد است که یکی از نهادهای مطرح و تخصصی در خصوص بیماری های ذهنی غرب کشور مختص مردان بشمار می رود.

رییس اداره بهزیستی بروجرد ادامه داد: هم اکنون حدود ۹۰ بیمار با سن بالای ۱۴ سال در این مرکز پذیرش شده اند.

پیردایه یادآور شد: تشخیص به موقع بیماری های مرتبط با اعصاب و روان توسط خانواده و حمایت آنها، نقش موثری در بهبودی حال بیماران  دارد تا در امنیت روحی، بیماری خود را بپذیرند و بدون نگرانی با حمایت خانواده نسبت به درمان آن اقدام کنند.

وی تصریح کرد: بیماران اعصاب و روان مزمن، علاوه بر نگهداری در مرکز شبانه روزی از خدمات پزشکی، پرستاری، روانشناسی، مددکاری، کاردرمانی و حرفه آموزی بهره مند می شوند.

 

تگ ها

مقالات مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این مطلب هم پیشنهاد میشود

Close
Close