اخبار بروجرداخبار لرستانویژه ها

کمبود پزشک در استان لرستان/ در بسیاری از مناطق پزشکان ساعتی خدمات ارائه می‌دهند

روزهای بروجرد– نماینده بروجرد در مجلس با اشاره به کمبود پزشک در استان لرستان گفت: در بسیاری از نقاط پزشکان ساعتی هستند یا پزشک نداریم.

 

فاطمه مقصودی ‌در گفت‌وگو با تسنیم اظهار داشت: امیدواریم مسئولان وزارت بهداشت نسبت به توزیع و رفع کمبود پزشک در سطح کشور به ویژه استان‌های کم برخوردار اهتمام ویژه‌ای داشته باشند. برای مثال ما در بخش بانوان با کمبود پزشک بیهوشی خانم در اتاق عمل‌ها همچنین کمبود متخصص عفونی و نیز اطفال در سایر بخش‌ها روبه‌رو هستیم.

وی افزود: ما متاسفانه به علت نداشتن دانشکده پزشکی در بروجرد با کمبود در حوزه تربیت پزشک روبه‌رو هستیم که درخواست احداث آن را خدمت ریاست محترم جمهور تقدیم کرده‌ایم تا ان‌شاالله با احداث این دانشکده مشکلات برطرف شود و پیگیر ایجاد این دانشکده از وزارت بهداشت نیز هستیم.

وی ادامه داد: طرح افزایش ظرفیت پزشکی به رفع کمبود پزشک در استان لرستان کمک خواهد کرد؛ به ویژه افزایش ظرفیت پزشکان متخصص که نیاز بیشتری در استان ما دارد، به ویژه تخصص‌های عفونی، زنان و زایمان و اطفال، همچنین تعداد دندانپزشک نیز باید 

نماینده بروجرد در مجلس خاطر نشان کرد: ما در مجلس به عنوان نمایندگان مردم از شورای عالی انقلاب فرهنگی انتظار داریم که بر طبق آمایش سرزمینی و با توجه به نیازسنجی دقیق استان‌ها، افزایش ظرفیت اساسی انجام دهند تا مشکل مردم در خدمات درمانی به ویژه دسترسی به پزشک رفع شود.

تگ ها

مقالات مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این مطلب هم پیشنهاد میشود

Close
Close