اخبار بروجرد

راه‌اندازی تنها کارخانه جوجه‌کشی لرستان پس از ۲ سال وقفه

روزهای بروجرد- رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان گفت: پس از وقفه دو ساله، امروز اولین سری از جوجه‌های تولیدی کارخانه جوجه کشی لرستان بین مرغداران استان توزیع شد و کام آن‌ها شیرین شد.

سید عماد شاهرخی در بازدید از کارخانه جوجه کشی در بروجرد اظهار کرد: پس از وقفه دو ساله، امروز اولین سری از جوجه‌های تولیدی کارخانه جوجه کشی لرستان بین مرغداران استان توزیع شد و کام آن‌ها شیرین شد.

او بیان کرد: در راستای رفع مشکل مرغداران هم استانی و با پیگیری‌های مکرر، تنها کارخانه جوجه کشی لرستان با ظرفیت ۸۰۰ هزار قطعه بعد از دو سال تعطیلی به تولید رسید و امروز اولین سری از جوجه‌های تولیدی این کارخانه با میانگین وزن ۵۲ گرم بین واحدهای مرغداری‌ استان توزیع شد.

شاهرخی ادامه داد: برای راه اندازی مجدد این واحد تولیدی بالغ بر ۵۰ میلیارد ریال توسط سرمایه‌گذار هزینه شده و در حال حاضر با ظرفیت تولید ۶۰۰ هزار جوجه در ماه تا حدود زیادی مشکل مرغداران استان را مرتفع می‌کند.

این مسئول بیان کرد: با راه‌اندازی این مجموعه از بیست و سوم دی ماه، هر دو روز یک بار حدود ۴۰ هزار قطعه جوجه  در اختیار مرغداران قرار خواهد گرفت.

در ادامه نیز مصطفی زبردست، مدیرکل دامپزشکی لرستان از اعمال نظارت‌های بهداشتی این اداره‌کل بر فرآیند تأمین تخم مرغ نطفه‌دار، جوجه کشی در این واحد را تحت نظارت نماینده مستقر اداره کل دامپزشکی دانست و شرکت دربار لرستان را یکی از ظرفیت‌های مؤثر استان بر تأمین جوجه یک روزه و تولید گوشت مرغ در لرستان برشمرد.

در این بازدید معاونت بهبود تولیدات دامی، معاونت سلامت اداره کل دامپزشکی لرستان، مدیر حراست سازمان جهاد کشاورزی، مدیر جهاد شهرستان بروجرد و رئیس دامپزشکی شهرستان بروجرد حضور داشتند.

تگ ها

مقالات مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این مطلب هم پیشنهاد میشود

Close
Close