اخبار بروجرد

معضل پارک خودرو در خیابان‌های بروجرد و ضرورت اجرای طرح “پارکبان”

روزهای بروجرد- اجرای طرح پارکبان تقسیم عادلانه جای پارک در هسته مرکزی شهر بروجرد و کمک به روان سازی ترافیک شهری است.

به گزارش ایرنا بروجرد سالهاست که با ترافیک در هسته مرکزی شهر به خصوص خیابان های شهدا، صفا، جعفری، بحرالعلوم و حافظ روبرو بوده و راهکار حل این مشکل توسط مسئولان مرتبط بارها بررسی شده است.

یکی از معضلات ترافیک در شهر بروجرد پارک دوبله خودروها می باشد که با توجه به کم عرض بودن خیابان ها باعث ترافیک در ساعات مختلف می شود.

چون مراکز خرید در خیابان های شهدا، صفا، بحرالعلوم و حافظ هستند از ابتدای روز بسیاری از کسبه و بازاریان خودروهای خود را کنار خیابان پارک می کنند و به این ترتیب جای پارک خودرو  برای دیگر شهروندان باقی نمی ماند و با توجه به اینکه اکثر ساختمان های پزشکان در خیابان شهدا قرار دارد شهروندانی که به این مراکز پزشکی مراجعه می کنند با مشکل پارک خودرو مواجه می شوند.

یکی از شهروندان بروجردی در این باره به خبرنگار ایرنا گفت: بروجرد نیاز به احداث پارکینگ در خیابان های مرکزی شهر دارد تا از پارک خودرو در کنار خیابان جلوگیری و مشکل ترافیک کمتر شود.

امیر روزبهانی افزود: شهرداری باید مشکل جای پارک خودرو ها را با اجرای طرح پارکبان حل کند چراکه بسیاری از خودروهای کسبه و بازاریان از ابتدای صبح جای پارک را در کنار خیایان اشغال می کنند و دیگر شهروندان برای پارک با مشکل مواجه هستند.

یکی دیگر از شهروندان که برای مراجعه به پزشک ارتوپد مراجعه کرده بود گفت: با توجه به اینکه پای من شکسته است و توان حرکت ندارم با خودروی یکی از بستگان به محل ساختمان پزشکان در خیابان شهدا مراجعه کردیم ولی متاسفانه جای پارک مناسب برای من وجود نداشت و مجبور شدیم چندین بار خیابان را دور بزنیم.

سامان صادقی افزود: مسئولان شهرداری باید برای حل ترافیک و جای پارک خودرو در خیابان های پرتردد شهر بروجرد چاره ای بیندیشند و برای رفاه حال شهروندان اقدامات لازم را انجام دهند.

وی اظهار داشت: شهرداری می تواند با الگو گیری از شهرهای دیگر کشور، طرح های پارکبان و احداث پارکینگ را برای کاهش ترافیک اجرا کند.

اجرای الکترونیک طرح پارکبان پس از ۲ بار شکست

معاون عمرانی فرمانداری ویژه بروجرد گفت: اجرای طرح پارکبان طی سال های گذشته ۲ بار در این شهرستان اجرا شده که موفقیت آمیز نبوده است که اجرای طرح این بار به صورت الکترونیکی با نصب پارکومتر و بکارگیری کمترین نیروی انسانی انجام می شود.

مسعود فلاح اظهار داشت: برخی از کسبه خودروهای خود را از صبح تا شب در حاشیه خیابان پارک می کنند و باعث مشکلات می شوند که با اجرای طرح پارکبان جای پارک در هسته مرکزی شهر به صورت عادلانه تقسیم خواهد شد.

وی بیان کرد: طرح پارکبان از بهمن ماه امسال ابتدا در هسته مرکزی و سپس در خیابان های اطراف شهر بروجرد اجرا می شود که پیش نیاز این مهم، ایحاد خط ویژه اتوبوس و تاکسی و اجرای طرح ترافیک است.

اجرای طرح پارکبان در بروجرد ضروری است

رییس کمیسیون خدمات شهری شورای اسلامی شهر بروجرد نیز در گفت گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت:  وضعیت نامناسب و نامنظم پارک وسایل نقلیه در خیابان های مرکزی شهر باعث ترافیک شده است.

میثم گودرزی معلم افزود: در چند روز گذشته ۲ جلسه مصاحبه حضوری با پیمانکاران متقاضی طرح پارکبان برگزار و جوانب موضوع سنجیده شده است که تا پایان دی ماه شرکت مجری طرح پارک حاشیه ای انتخاب و طرح عملا آغاز می شود.

وی گفت: یکی از مطالبات مهم شهروندان بروجردی از شورای ششم ساماندهی وضعیت پارک وسایل نقلیه در خیابان های اصلی شهر بوده است که با بررسی های به عمل آمده طرح پارکبان از ماه گذشته با فراخوان عمومی برای انتخاب مجری، در دستور کار قرار گرفت.

گودرزی ضمن تقاضا از همشهریان بروجردی جهت همکاری با مجریان طرح پارکبان افزود: استفاده از نیروهای بومی و نرم افزارهای به روز و داشتن تجربه کافی در اجرای طرح از جمله نکاتی بوده است که اعضای شورای اسلامی شهر و شهردار بر آن تاکید داشته اند.

طرح پارکبان باید با نصب دوربین های هوشمند انجام شود

رییس پلیس راهنمایی و رانندگی بروجرد نیز گفت: اجرای طرح پارکبان با توجه به ترافیک هسته مرکزی شهر ضروری است.

سرهنگ علی جافری افزود: بخش زیادی از ترافیک هسته مرکزی شهر بروجرد مربوط به توقفات دوبله خودروها می باشد.

وی اظهار داشت: نصب دوربین های هوشمند در خیابان های مرکزی شهر با اجرای طرح پارکبان باعث می شود ترافیک با کمترین حضور نیروی انسانی کنترل و جای پارک برای همه شهروندان عادلانه تقسیم شود.

تگ ها

مقالات مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این مطلب هم پیشنهاد میشود

Close
Close