اخبار جهانگوناگون

محافظت شده ترین تاسیسات نظامی جهان

روزهای بروجرد– پست‌های فرماندهی ارتش‌ها، پناهگاه‌های زیرزمینی و پایگاه‌های نظامی مخفی جز مکان‌هایی می باشند که دولت‌ها برای محافظت و دفاع از آن‌ها نه تنها از پول و بلکه از هیچ تلاشی دریغ نمی‌کنند. در واقع اینها دژهای تمام عیار هستند که حمله به آنها خسارات زیادی را برای دشمن به همراه خواهد داشت.

 

در ادامه برخی از محافظت شده ترین تاسیسات نظامی روی کره زمین را مرور می کنیم: 

منطقه غیرنظامی (کره): این منطقه که شبه جزیره کره را به ۳۸ امتداد موازی تقسیم می کند، بسته ترین و محافظت شده ترین مرز روی کره زمین است. نوار زمینی به طول ۲۴۱ کیلومتر و عرض چهار کیلومتر به طور کامل برای افراد غیرنظامی و نظامی بسته است. مرزبانان بدون هشدار به متخلفان شلیک می کنند. منطقه غیرنظامی به معنای واقعی کلمه مملو از میدان های مین است و یک نیروی نظامی چشمگیر در دو طرف آن متمرکز شده است.

از ۱۰۵۰۰ قبضه توپ و موشک انداز نیروی زمینی کره شمالی، هشت هزار قطعه در مجاورت مرز هستند. آنها قادر به گشودن آتش سنگین بر روی نیروهای پیشروی دشمن هستند، می توانند سئول را گلوله باران کنند. از شمال نیز توسط حدود ۳۰۰ هزار سرباز محافظت می شود، سواحل غربی و شرقی توسط صد هزار سرباز کنترل می شوند. در نزدیکی مرز شبکه ای از پناهگاه های زیرزمینی، تونل های ارتباطی و سنگرهای مستحکم وجود دارد. شکستن این سد دفاعی تنها با خسارات عظیم قابل انجام است.

در سمت کره جنوبی، دو ارتش از سه ارتش زمینی مستقر هستند. از نظر تعداد از همسایه خود کمتر هستند، اما به طور غیرقابل مقایسه ای مجهزتر و مدرن تر هستند. علاوه بر این، سه پایگاه نظامی آمریکا در این جمهوری وجود دارد که در صورت وقوع درگیری ها به کمک متحدان خواهند آمد. به ویژه، سامانه‌های دفاع موشکی تاد آمریکایی در نزدیکی این محل در حال انجام وظیفه هستند.

پست فرماندهی NORAD (ایالات متحده آمریکا):
قلب امنیت ملی ایالات متحده، کوه سه کیلومتری شاین در مجاورت کلرادو اسپرینگز که در زیر آن مرکز NORAD پنهان است – مرکز فرماندهی دفاع هوافضای مشترک، که سیستم های دفاع هوایی و دفاع موشکی آمریکا و کانادا را کنترل می کند. در صورت وقوع جنگ هسته ای، رهبری سیاسی و نظامی نیروها را از این پناهگاه هدایت می کند.

مناطق دسترسی ممنوع (روسیه):
واشنگتن بارها تاکید کرده است که در صورت درگیری نظامی با روسیه، وظیفه اصلی ارتش ایالات متحده خنثی کردن مناطق به اصطلاح ضد دسترسی یا منطقه دسترسی ممنوع است. پنتاگون این مناطق را تحت پوشش سیستم دفاع هوایی قدرتمند، موشک های ضد کشتی، سامانه های حمله تاکتیکی ساحلی و عملیاتی و جنگ الکترونیک می نامد. در روسیه، این مناطق در کریمه و منطقه کالینینگراد هستند. ناتو بر این باور است که سربازان در آنجا متحمل تلفات بسیار زیادی خواهند شد.

پایگاه دریایی یولین (چین):
یکی از مخفی ترین محل ها در جمهوری خلق چین در جزیره هاینان واقع شده است. برای اولین بار آمریکایی ها در سال ۲۰۰۸ با ارائه تصاویر ماهواره ای از دو اسکله ۹۵۰ متری و چهار اسکله کوچکتر از این پایگاه خبر دادند. به گفته کارشناسان، یولین می تواند به طور همزمان دو گروه حمله ناو هواپیمابر یا کشتی های بزرگ آبی خاکی جهانی را در خود جای دهد.

 

منبع:اسپوتنیک

 

تگ ها

مقالات مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این مطلب هم پیشنهاد میشود

Close
Close