اخبار بروجردویژه ها

سد آبسرده در صورت تخصیص اعتبار تا دو سال دیگر افتتاح می‌شود

روزهای بروجرد– نماینده بروجرد در مجلس با اشاره به اینکه سد «آبسرده» در صورت تخصیص اعتبار تا دو سال آینده افتتاح می‌شود، از اختصاص ۳۶۲ میلیارد برای این پروژه در لایحه بودجه خبر داد.

 

فاطمه مقصودی در گفت و گو با مهر با اشاره به اهمیت سد «آبسرده» بروجرد اظهار داشت: خوشبختانه این پروژه که یکی از مطالبات مردم شهرستان بروجرد است، با پیگیری‌های صورت گرفته در آینده نزدیک فعال می‌شود.

وی با اشاره اینکه هم اکنون بخش مهمی از آب آشامیدنی بروجرد از طریق ۲۲ چاه آب تأمین می‌شود گفت: کمبود منابع آب زیر زمینی به حدی است که چاه‌ها کم کم از کار می‌افتند که این مسئله می‌تواند برای تأمین آب شرب بروجرد به یک زنگ خطر تبدیل شود.

 نماینده بروجرد در مجلس با بیان اینکه سد «آبسرده» یک منبع عظیم برای تأمین آب آشامیدنی و کشاورزی بروجرد است گفت: دشت‌های کشاورزی بروجرد امروز تشنه هستند و با توجه به اینکه برنج کاری در بین کشاورزان بروجردی به یک الگو تبدیل شده است این سد می‌تواند یک منبع پایدار برای کشاورزان باشد.

مقصودی با اشاره به پیگیری‌های صورت گرفته برای اجرای این پروژه عنوان کرد: خوشبختانه ماده ۵۶ این پروژه مهم از سازمان برنامه و بودجه مجوز گرفته است.

وی تصریح کرد: اعتباری که در لایحه بودجه برای این پروژه دیده‌اند ۳۶۲ میلیارد تومان است امیدوار هستم تا دو سال آینده در صورت تخصیص به موقع و تسریع در فعال شدن پروژه این سد مهم به بهره برداری برسد.

مقصودی تاکید کرد: متأسفانه حدود دو دهه از ساخت سد «آبسرده» می‌گذرد اما این سد تنها ۴۱ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و اگر اقدامی در این خصوص صورت نگیرد بروجرد به زودی با مشکلات فراوان کم آبی مواجه خواهد شد.

 

 

تگ ها

مقالات مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این مطلب هم پیشنهاد میشود

Close
Close