اخبار ایرانویژه ها

رهبر انقلاب: این‌که ما یک‌وقتی با دشمن مذاکره و تعامل کنیم یک حرف است اما در برابر زورگویی نباید تسلیم شد و تاکنون هم تسلیم نشدیم

روزهای بروجرد- رهبر انقلاب اسلامی در سالروز قیام ۱۹ دی با جمعی از مردم قم به صورت تصویری دیدار کردند.

گزیده‌ای از بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی در این دیدار را می‌خوانید:

ـ حادثه ۱۹ دی و دنباله‌های این حادثه منشأ یک حرکت سلسله‌واری شد که آن حرکت هم به پیروزی انقلاب انجامید. این حادثه و دنباله‌هایش نشانه عمق اعتقاد دینی مردم است و جزو واضحات و بیّنات انقلاب است. تبلیغات کسانی که کینه انقلاب در دل آن‌هاست موجب می‌شود بیّنات انقلاب هم مورد تردید قرار بگیرد.

ـ ربط این حادثه به یک مرجع دینی و مرجع تقلید این حادثه را به‌وجود آورد و هیچ شخص و جریان دیگری نمی‌توانست وزنی داشته باشد که یک ملت و شهر و بعد شهرهای دیگر را و در نهایت یک ملت را به حرکت وادار کند.

ـ در رژیم طاغوت صدها نفر از بزرگان شخصیت‌های بزرگ سیاسی که برخی اهل مبارزه هم بودند، مورد تهدید و زندان و شکنجه و اعدام قرار گرفتند و یا مورد اهانت قرار گرفتند اما تأثیری در محیط اجتماعی نتوانست بگذارد، اما راجع به امام بزرگوار ۴ خط در روزنامه نوشتند آن حادثه به‌وجود آمد، این یعنی این مسئله با عالم دینی و مسائل دینی ارتباط دارد و اغلب قضایای مهم در ۱۵۰ سال اخیر از این قبیل است و حوادثی که مردم وارد میدان شدند در همه این حوادث پای یک مرجع و عالم دینی و عالم شجاع و مبارز و سیاست‌شناس در میدان بود.

ـ در قضیه تنباکو میرزای شیرازی و در مشروطه علمای نجف و تبریز و تهران و در حادثه گوهرشاد مرحوم حاج آقا حسین قمی است، در ۲۰ تیر آیت‌الله کاشانی در ۱۵ خرداد حضرت امام است. یک عالم شجاع و زمان‌شناس در این حوادث حضور دارد و مردم را به حرکت وامی‌دارد.

ـ یک ملت زنده در هر مقطعی از تاریخ خود به‌اقتضائات زمان خود و وظیفه‌ای در این لحظه برعهده اوست و قدم بعدی  و چشم‌انداز هم نظر می‌کند. ما بایستی وظیفه لحظه کنونی را بشناسیم و گام‌های خود را مشخص کنیم و چشم‌انداز را روشن کنیم و به آن چشم‌انداز چشم بدوزیم. این‌گونه نهضت به‌معنای واقعی کلمه به پیروزی نهایی می‌رسد. کشور را، ملت را به سعادت و زندگی اسلامی که حیات طیبه است و در آن دنیا و دین و رفاه و جسم و روح و تأمین همه آن‌هاست دست پیدا کنیم.

ـ امروز فکر جوانان حزب‌اللهی و مؤمن در کشور گسترده است. گاهی اوقات انسان در نظرسنجی‌ها می‌بیند اما این‌ها حقیقت ملت ایران نیست. حقیقت ملت ایران تشییع پیکر سردار سلیمانی است و نشان می‌دهد احساسات و باطن ملت ایران چیست. این نظرسنجی‌هایی که گوشه و کنار افرادی با غرض انجام می‌دهند نمی‌توان این را نشان بدهد.

ـ تذکر اول این است که غیرت دینی را حفظ کنید. عامل نجات کشور در بزنگاه‌های مختلف غیرت دینی ملت ایران بوده؛ غیرت دینی تهدیدها را به فرصت تبدیل می‌کند. جنگ تحمیلی یک تهدید بزرگ بود که غیرت دینی ملت ایران  موجب شده که جوانان ما این جنگ بین‌المللی را که آمریکای آن روز و ناتو و شوروی و ارتجاع منطقه هم‌دست شده بودند که امام را به زانو دربیاورند، همه این‌ها را شکست داد.

ـ در برهه کنونی خودمان شهادت شهید سلیمانی که یک حادثه تاریخی و عجیب شد که غیرت دینی مردم به نمایش گذاشته شد.

ـ نکته دوم، یکی از برنامه‌های دشمنان این ملت، حساسیت‌زدایی از اصول و بیّنات انقلاب است. در فضای مجازی، در رسانه‌های جمعی بیگانه، گاهی بعضی افراد گوناگون این‌ها را برجسته می‌کنند و افراد کم‌مایه و پرمدعا هستند. از اصول انقلاب در درجه‌اول حاکمیت دین است، انقلاب اسلامی برای حاکمیت دین خدا تشکیل شد، مردم جان دادند و خون خودشان را نثار کردند که این اتفاق بیفتد و جزو اصول انقلاب است.

ـ این‌که ما یک‌وقتی با دشمن مذاکره کنیم و تعامل کنیم این یک حرف دیگر است اما در برابر زورگویی و حرف دشمن نباید تسلیم شد و تاکنون هم تسلیم نشدیم و بعد از این هم همین خواهد بود، یا استقلال کشور، یا مبارزه با فساد و مبارزه با بی‌عدالتی از اصول انقلاب است، این بخشی از جنگ نرم و وسیع و متنوع کشور است.

ـ اهل فکر، اهل قلم و بیان و فعالیت‌های گوناگون اجتماعی و کسانی که می‌توانند در این زمینه مسئولیت دارند و نباید بگذارند این حساسیت را دشمنان کم‌رنگ کنند. تصور اینکه این اصول برای مردم و آینده سودمند نیست، تصور بسیار غلط است.

ـ ما در این ۳ سال هرجا پیشرفت و موفقیتی داشتیم و دستِ بازی داشتیم، افراد انقلابی وارد میدان شدند و پیش رفتیم. در زمینه پیشرفت علمی و صنعتی و سیاسی آنجا که افراد مؤمن وارد میدان شدند توانستیم پیشرفت کنیم. پایبندی به اصول انقلاب از مهم‌ترین وسایل و ابزارهای پیشرفت کشور و ملت است.

ـ ما عوامل تفرقه را هرچقدر می‌شود باید کم کنیم. اختلاف روش‌ها و سلیقه‌ها هست اما نباید به جبهه‌گیری در برابر یکدیگر بینجامد.

ـ برخی هستند در برابر انقلاب می‌ایستند که انقلاب هم چاره‌ای ندارد در برابر آن‌ها بایستد اما اختلافات نباید موجب شود انسجام ملی از بین برود.

ـ هستند دشمنانی که تخصص‌شان ایجاد اختلاف است. “تفرقه بینداز و حکومت کن” از چیزهای قدیمی است. شیعه و سنی سال‌هاست در کشور زندگی کردند و اختلاف در بین اقوام گاهی داشتیم که نباید بگذاریم چنین چیزهایی پیش بیاید و باید مراقبت کنیم. کسی شاید حرف غلطی بزند و کسی هم موضعی می‌گیرد اما این را نباید کِش داد. همه باید این انسجام را حفظ کنند. دنیای اسلام الآن مسئله حکومت جمهوری اسلامی و پرچم تشیع است، اما در کشورهای اسلامی که اهل‌سنت زندگی می‌کنند نسبت به جمهوری اسلامی گاهی ابراز علاقه و همکاری و پشتیبانی می‌کنند. از کشورهایی در شرق آسیا و غرب آسیا هستند کسانی که این‌گونه برخورد می‌کنند. در دنیای اسلام امروز جمهوری اسلامی مظهر حاکمیت امت اسلام است.

ـ بایستی تصور نکرد که امروز حق داریم که با این مسئله انسجام ملی با بی‌توجهی رفتار کنیم.

تگ ها

مقالات مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این مطلب هم پیشنهاد میشود

Close
Close