اخبار بروجرد

تب داغ “بگم بگم ایسم” های مجازی در بروجرد/آتش به اختیار خوب است اما نه به قیمت آبرو بردن افراد

کلثوم دلیران- ایسم (ism): ایسم در لغت به معنای اصالت، اصول و رویه است.(فرهنگ انگلیسی ـ فارسی حییم، ‌نشر فرهنگ معاصر، ص ۳۲۸)، و در اصطلاح این پسوند به معنای طرفداری از یک مکتب فکری است، به پیروان یک مکتب خاص این عنوان اطلاق می‌شود.

به طور قطع همه ما با کلماتی مانند لیبرالیسم(آزاد اندیش،آزادی خواه)، پلورالیسم( کثرت گرایی)،وندالیسم(ناهنجاری اجتماعی)، پوپولیسم(عموامفریبی) آشنا هستیم که هر یک به عنوان مکتبی جدید هواداران خاص خودش را دارد. طی سال های اخیر در ادبیات برخی سیاسیون هم بگم بگم ایسم هایی متولد شد که هم خانواده مکاتب ذکر شده بالا بوده و این روزها به عینه هم می بینیم و هم می شنویم این واژه به هنوان حربه ای اجتماعی برای بیان حرف دل و بازگو کردن خشم و اعتراض گروهی از افراد معلوم الحال بر علیه مسئولان و دیگر افراد کار بدست آنهم به بهانه های مختلف در بروجرد نفوذ پیدا کرده است.

طی ماه های گذشته با تغییر و تحولات در حوزه مدیریت شهری و شورای اسلامی و به تبع آن تغییر مدیران، فرمانداران و استانداران در دولت جدید و از قضا، دور گرفتن و چرخش چرخ روزگار بر وفق مراد برخی طلبکاران پرمدعی که خود را چون مهره ی اجرایی عدالت در بروجرد می دانند و در مسند یک دادستان رفتار و عملکرد دیگران را زیر ذره بین بدبینانه نگاهشان رصد کرده و در مقابل هر عملی از افراد چه مسئول و چه غیر مسئول عکس العمل نشان می دهند، احساس می شود یک نوع ایدئولوژی ایسمی مدیریتی در سطح جامعه مدنی شهرستان بروجرد در حال شکل گیری است.

مع الوصف، طبق فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر آتش به اختیار بودن افسران جنگ نرم درغالب های علمی، پژوهشی،جهادی و …. در فضای مجازی، به هنگام مشاهده سهل انگاری ها، بروز تخلفات، سوء عملکردها و…. اما مشاهده می کنیم برخی شمشیر از رو بسته اند تا بنیان و هستی دیگر افراد غیر همسوی خود را از ریشه بخشکانند و بر آن “مطالبه گری” نام می نهند.

متاسفانه، این روزها به ویژه در فضای مجازی، رشد چشمگیر مکتب های ایسمی مانند، به عنوان چشم بینا و گوش شنوای مردم در میان برخی منتقدان به اصطلاح مدعی عدل و قسط در بروجرد نیز، قابل تامل و تفکر است که این تب داغ بازار مطالبه گری آنهم با چاشنی تهدید به قیمت آبرو بردن افراد به ظاهر متخلف از منظر اعوان و انصار مطالبه گران بر چه اساس و پایه ای استوار بوده و کدام مرجع قانونی به این افراد حکم داده تا در صورت پا کج نهادن دیگر افراد آبرویشان را در بین مردم ببرند و بر طبل رسواییشان بکوبند!؟ فقط خدا می داند و بس….

این “بگم بگم” ها نه تنها دردی از مشکلات عدیده مردم را حل نمی کند بلکه رویه ای نادرست است که برخی از مطالبه گران و منتقدان به اصطلاح دلسوز بروجرد به اشتباه انتخاب کرده اند که به طور قطع، خروجی آن به رفع معضلات منجر نمی شود فقط تخم کینه و عداوت بیشتری در دل و اذهان عموم کاشته خواهد شد.

 

تگ ها

مقالات مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این مطلب هم پیشنهاد میشود

Close
Close