اخبار بروجرد

تالاب بیشه دالان بروجرد ظرفیت نگهداری بیش از یک میلیون مترمکعب آب را دارد

روزهای بروجرد– رییس اداره حفاظت محیط‌ زیست بروجرد گفت: تالاب بیشه دالان ظرفیت نگهداری بیش از یک‌میلیون مترمکعب آب را دارد.

زهرا علیرضایی در جلسه ستاد مدیریت بحران بروجرد که در سالن جلسات فرمانداری شهرستان برگزار شد، اظهار کرد: تالاب بیشه دالان بروجرد ظرفیت نگهداری بیش از یک‌میلیون مترمکعب آب را دارد که در زمانی ۹۱۳ هکتار بوده ولی در حال حاضر ۴۲۰ هکتار از آن باقی‌مانده است.

وی تصریح کرد: در پی بارش‌های باران در بروجرد آب‌ها به‌صورت رواناب از سطح شهرستان خارج می‌شوند و در این تالاب نگهداری نمی‌شود.

رئیس اداره حفاظت محیط‌زیست بروجرد خاطرنشان کرد: بیشه دالان تعادل اکولوژیکی ایجاد کرده باعث تلطیف هوا در دشت سیلاخور شده است.

علیرضایی اضافه کرد: بیشه دالان در انتقال آب سطحی به زیرسطحی نقش بسزایی دارد و به نفع مردم است که بهره‌برداری بهینه از این تالاب داشته باشند.

وی بیان کرد: تالاب در جلوگیری از سیلاب نیز نقش بسزای داشته و از آسیب به روستاهای پایین‌دست نیز جلوگیری می‌کند.

امیر دبیری‌فر شهردار ونایی نیز در این جلسه، اظهار کرد: با توجه به بارش شدید برف و ایجاد مه شدید جاده دسترسی این شهر بسته است.

وی تصریح کرد: ونایی ۶۲۰۰ نفر جمعیت دارد و در زمان بارش برف با توجه به اینکه جاده آن باریک است باید تمهیدات لازم اندیشیده شود.

تگ ها

مقالات مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این مطلب هم پیشنهاد میشود

Close
Close