لرستانویژه ها

استاندار: حمایت از سرمایه‌گذاری در لرستان ضروری است

روزهای بروجرد- استاندار لرستان گفت: حمایت از سرمایه‌گذاری در استان ضروری است و دستگاه‌های اجرایی نیز باید برای توسعه و پیشرفت این منطقه تلاش کنند.

به گزارش ایرنا فرهاد زیویار در دیدار مدیرکل بازرسی لرستان اظهار کرد: رییس جمهور سال‌های متمادی ریاست سازمان بازرسی کل کشور و همچنین ریاست قوه قضائیه را به عهده داشته بنابراین زمینه برای همکاری هر چه بیشتر قوه قضائیه و قوه مجریه فراهم شده است.

وی با بیان اینکه این موضوع می تواند بسیاری از امور را تسهیل نماید ادامه داد: باید از نظرات سازمان بازرسی در زمینه های مختلف برای پیشبرد امور استفاده کنیم.

وی افزود: حمایت از سرمایه گذاری که در دستور کار سازمان بازرسی قرار گرفته از جمله موضوعات امید بخشی است که در شرایط حاضر بسیار مهم می باشد. 

زیویار ادامه داد: همچنین موضوع پیشگیری از بروز تخلفات، کمک به دستگاه‌های اجرایی جهت انجام وظایف محوله و ارائه مشورت و راهنمایی به آنها ، از جمله موضوعات بسیار مهمی است که می تواند مدیریت اجرایی استان را یاری دهد.

مدیرکل بازرسی لرستان در ادامه گفت: سازمان بازرسی کل کشور مطابق اصل ۱۷۴ قانون اساسی وظیفه نظارت بر حسن جریان امور و اجرای صحیح قوانین و مقررات در دستگاه‌های دولتی زیر نظر رئیس قوه قضاییه را بر عهده دارد.

سعید رازانی افزود: بازرسی کل استان، نظارت بر دستگاه های اجرایی، نهادها و دستگاه‌های تابعه قوه قضائیه را به عهده دارد و با توجه به گستردگی دستگاه‌های اجرایی و تعداد محدود کارکنان، بر این اساس هر ساله برنامه های مصوب مشخص می شود که از کدام دستگاه های اجرایی و حول چه موضوعات و محورهایی بازرسی بعمل آوریم.

وی اظهار داشت: گزارش هدیه به دولت شامل مهم‌ترین چالش ها و مشکلاتی است که در حوزه استان وجود دارد که به راهکارهای پیشنهادی هر حوزه برای رفع این مشکلات پرداخته شده است.

وی ادامه داد: علاوه بر بازرسی های مستمر، بازرسی موردی و فوق العاده نیز حسب گزارش‌های واصله انجام می شود و پس از اتمام بازرسی نیز گزارش اصلی حاوی روند بررسی، نتایج حاصل از آن و پیشنهادهایی برای بهبود فرآیند و رفع اشکالات، ارائه می شود.

رازانی گفت: همچنین در کنار گزارش اصلی ممکن است گزارش اختصاصی تعقیب کیفری و یا اداری نیز تنظیم و به مراجع ذیصلاح ارسال گردد.

تگ ها

مقالات مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این مطلب هم پیشنهاد میشود

Close
Close