لرستان

احتمال بروز پیک ششم کرونا/ نباید آمار پایین ابتلا و مرگ ما را گول بزند

روزهای بروجرد- مشاور معاون بهداشت وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با اشاره به احتمال بروز پیک ششم کرونا و سویه «امیکرون» گفت: نباید آمار ابتلاء و مرگ پایین کنونی ما را گول بزند.

به گزارش مهر، محمداسماعیل مطلق در نشست با سرپرست دانشگاه علوم پزشکی لرستان، اعضای هیئت رئیسه، مدیران گروه‌های بهداشتی و رؤسای شبکه‌های بهداشت شهرستان‌های استان لرستان، داشت: معاونین بهداشت لرستان همواره با خلاقیت عمل کرده و الگوهای مناسبی برای سایر شهرستان‌ها بوده‌اند.

مشاور معاون بهداشت وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ادامه داد: هر زمان در ارائه خدمات با مردم بودیم موفق عمل کردیم.

مطلق گفت: از خصوصیات مهم معاون بهداشت کنونی استان لرستان با مردم بودن است که باعث دستاوردهای مهمی در راستای خدمات پیشگیری از کرونا و واکسیناسیون شده است.

وی همچنین با اشاره به احتمال بروز پیک ششم کرونا و سویه «امیکرون» عنوان کرد: نباید آمار ابتلاء و مرگ پایین کنونی ما را گول بزند.

مشاور معاون بهداشت وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی افزود: ما باید آمادگی لازم را برای مقابله با این بحران داشته باشیم.

مطلق با اشاره به قیاس نوع «امیکرون» و «دلتا» گفت: محل تکثیر نوع «امیکرون» بیشتر در گلو و بینی است، لذا به لحاظ انتشار و شیوع و گستردگی دامنه آن می‌تواند مشکلات عدیده ای را ایجاد کند.

وی ادامه داد: بر این اساس استفاده حداکثری مردم از ماسک بعد از واکسیناسیون مهم‌ترین توصیه در این خصوص است.

مشاور معاون بهداشت وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اظهار کرد: رعایت فاصله اجتماعی و پروتکل‌های بهداشتی دیگر برنامه‌های مهم پیشگیرانه هستند.

مطلق همچنین استفاده از ظرفیت سفیران سلامت، آمادگی خدمات به عشایر کوچ رو و مقابله با سایر بحران‌های طبیعی از جمله سیل و زلزله را در استان لرستان بسیار حیاتی و ضروری قلمداد کرد.

وی تصریح کرد: مشکلات، نیازها و خواسته‌های دانشگاه علوم پزشکی لرستان را در بازگشت به وزارت بهداشت به وزیر و معاون ایشان منتقل خواهم کرد.

مشاور معاون بهداشت وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، ابراز امیدواری کرد از طرف وزارت بهداشت حمایت‌های مالی بیشتری از دانشگاه علوم پزشکی استان لرستان انجام شود.

تگ ها

مقالات مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این مطلب هم پیشنهاد میشود

Close
Close