اخبار بروجرد

یادمان ۶۸‌ شهید دانش‌آموز بروجرد ساخته می‌شود

روزهای بروجرد– رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران با بیان اینکه تصمیم گرفته شده‌است که یادمان ۶۸ شهید دانش‌آموز بروجرد ساخته شود، گفت: مدرسه شهید فیاض‌بخش بروجرد به یادمان و موزه خاطرات این شهدا تبدیل می‌شود.

به گزارش تسنیم، امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی در مراسم یادواره پرواز پروانه‌ها که به‌مناسبت گرامی‌داشت ۶۸ شهید دانش‌آموز این شهرستان برگزار شد با بیان اینکه تاریخ ملت بزرگ ایران روزهای بزرگ و سرنوشت‌ساز زیادی به خودش دیده‌است، اظهار داشت: این روزهای سرنوشت‌ساز نشانه قدرت، پیروزی، شکوه و رذالت دشمنان است.

وی با بیان اینکه تقریباً همه روزهای ایام‌ سال میهن اسلامی ایران چنین وضعیتی دارد، افزود: بمباران مدرسه بروجرد که منجر به پرپر شدن ۶۸ دانش‌آموز شد نشانه مظلومیت انقلاب اسلامی‎‌ست و صفات انقلاب اسلامی را به جهانیان نشان داده‌است.

قاضی‌زاده هاشمی عنوان کرد: وقتی تاریخ عاشورا را ورق می‌زنیم حادثه شهادت حضرت علی‌اصغر علیه السلام حادثه‌ای خاص است، اگر شهادت حضرت علی‌اصغر علیه السلام نبود چه بسا قیام عاشورا و مظلومیت آل علی(ع) در طول ۱۴۰۰ سال توسط دشمنان اسلام تاریخ تحریف می‌شد.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران با بیان اینکه خداوند حادثه شهادت حضرت علی‌اصغر علیه السلام را در تاریخ عاشورا قرار داد تا صفات دشمنان اسلام را نشان دهد، خاطرنشان کرد: اگر صفت صدام، صدامیان و آمریکایی‌های جنایتکار در چنین جنایت‌هایی مشهود نبود ممکن بود در ادامه تاریخ بگویند دو کشور اختلاف مرزی داشتند.

وی بیان کرد: این بمباران‌ها، موشک‌باران‌ها و کودک‌کشی‌ها نشان‌دهنده این است یک طرف مظلوم بود و یک طرف ظالم و این در تاریخ ثبت می‌ماند و در مظلومیت دانش‌آموزان بروجردی همین بس است که بدون پناهگاه و مظلوم مورد حمله دشمنان قرار گرفتند.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: شهادت این کودکان معصوم که حتی به سن تکلیف هم نرسیده بودند و بدون هیچ سؤال و جوابی وارد بهشت شدند نشانه مظلومیت انقلاب اسلامی است.

قاضی‌زاده هاشمی عنوان کرد: ان‌شاءالله بتوانیم با معرفی درست آن‌چه در تاریخ ما اتفاق افتاده و موشک‌باران مردم که به خاک و خون کشیده شدند را به گوش جهانیان برسانیم ولی تاکنون در این زمینه کم‌کاری شده است.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران خاطرنشان کرد: دشمنان هر وقت در جبهه شکست می‌خوردند و توان رویارویی با رزمندگان ما را نداشتند عقده و کینه خودشان را در شهرها به نمایش می‌گذاشتند.

وی افزود: از دست‌دادن کودک بسیار سخت است، خانواده رزمندگان ممکن بود آمادگی شهادت فرزندشان را داشته بودند ولی خانواده‌ای که فرزندش را به مدرسه به عنوان امن‌ترین جا می‌فرستاد بسیار سخت است که برای‌شان چنین حادثه‌ای رخ بدهد.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران عنوان کرد: چطور می‌شود به پدر و مادرها خبر داد که چه اتفاقی برای فرزندان‌شان افتاده، برخی فجایع قابل درک نیست، تحمل درد و رنج فرزند بسیار سخت است، اما این ملت با همبستگی حوادث سخت‌تری را هم پشت سر گذاشته و سختی‌هایی را نیز گذرانده است.

وی با بیان اینکه امیدواریم بتوانیم به وظایف خودمان در معرفی شهدا عمل کنیم، افزود: تصمیم گرفته شد یادمان ۶۸ شهید دانش آموز بروجرد ساخته شود که اتفاق بسیار خوبی‌ست که ما هم پذیرفتیم این مدرسه به یادمان و موزه خاطرات این شهدا تبدیل شود.

قاضی‌زاده هاشمی تصریح کرد: برگزاری یادواره‌های شهدا به ما یادآوری می‌کند که این عزت و امنیت را مرهون چه کسانی هستیم و به ما می‌شناساند که کسانی که به این آب و خاک چشم طمع دارند، چه کسانی هستند، تلاش کنیم با همدلی و همبستگی از آب و خاک خود دفاع کنیم.

تگ ها

مقالات مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این مطلب هم پیشنهاد میشود

Close
Close