اخبار ایران

آیت الله مکارم شیرازی: ساخت فیلم در مورد شمس و مولانا شرعا جایز نیست

روزهای بروجرد- چند روزی است خبر ساخت فیلم سینمایی “مست عشق”، حسن فتحی و بازیگرانش مورد توجه رسانه‌ها قرار گرفته است. فیلمی که روایت فتحی از داستان شمس و مولاناست و پیش‌تر اعلام شد که بازیگر نقش شمس شهاب حسینی خواهد بود و دیروز هم در رسانه‌ها خبری تکمیلی منتشر شد مبنی بر بازی پارسا پیروزفر در نقش مولانا جلال‌الدین محمد بلخی.با این حساب و با انتخاب دو بازیگر اصلی فیلم، به نظر می‌رسد که “مست عشق” وارد مراحل پایانی پیش تولید خود شده است.

در همین حال برخی از طلاب حوزه علمیه قم در استفتایی از آیت‌الله‌ مکارم شیرازی پیرامون ساخت سریالی در موضوع شمس درخواست اظهار نظر کرده‌اند که وی ساخت این فیلم را جایز ندانسته است.

متن استفتاء بدین شرح است:

بسمه تعالی شأنه
(وَلْتَكُن مِّنكُمْ أُمَّةٌ يَدْعُونَ إِلَى الْخَيْرِ وَيَأْمُرُونَ بِالْمَعْرُوفِ وَيَنْهَوْنَ عَنِ الْمُنكَرِ ۚ وَأُولَٰئِكَ هُمُ الْمُفْلِحُونَ)

محضر مبارک ملاذ الانام و حجةالاسلام مرجع عالیقدر جهان تشیّع حضرت آیت‌الله مکارم شیرازی ادام‌الله ظله الوارف.

سلام علیکم و رحمة الله
طبق اخبار واصله از خبرگزاری‌های معتبر رسمی با نهایت تأسف مطلع شدیم سریالی در سطح ملی و با استفاده از بودجه‌های دولتی در قالب تیم هنری پیشرفته و کارگردان مطرح و بازیگران شاخص برای نمایش و بزرگداشت شخصیت شمس تبریزی در دست ساخت و اقدام می‌باشد.

با توجه به فساد عقیده شخص مزبور و عقاید پلید او که از اقطاب و اعلام صوفیه خبیث بوده و عبارات هتاکانه این ضال مضل در تنقیص شخصیت مقدس حضرت صدیقه‌ی طاهره (س) که در مؤلفات منسوب به او، موسوم به مقالات شمس موجود می‌باشد و همچنین با التفات به عواقب و لوازم خطرناکی که انتشار و پخش این سریال بعد از اتمام ساختش از سیمای جمهوری اسلامی در پی خواهد داشت، استدعای اینجانبان که از طلاب حوزه علمیه قم هستیم این است که عنایت لازم را معظم‌له جهت توقف هرچه سریع‌تر این مسئله‌ی خطرناک مبذول فرمایند. طول عمر با عزت و سلامت آن بزرگ‌مرزبان اعتقادات حقه شیعه و فقیه اهل بیت عصمت و طهارت را از جانب خداوند متعال خواستاریم.
(وما علینا الاّ البلاغ المبین)

پاسخ آیت‌الله مکارم شیرازی
بسمه تعالی، با سلام
با توجه به اینکه این کار سبب ترویج فرقه ضالّه صوفیه می‌شود، شرعاً جایز نیست و باید از آن خودداری کرد. همیشه موفق باشید.
۲۸/۶/۹۸ (ناصر مکارم شیرازی)

تگ ها

مقالات مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این مطلب هم پیشنهاد میشود

Close
Close