اخبار جهان

کارزار ترکیه برای تغییر نام از “Turkey” به “Turkiye”

روزهای بروجرد– ارتباطات ترکیه کارزاری را برای اعلام تصمیم کشور به منظور استفاده از نام “Turkiye” به جای”Turkey” در عرصه بین‌المللی به راه انداخته که راهی به سوی تغییر نام این کشور محسوب می‌شود.

به گزارش ایسنا، به نوشته روزنامه دیلی صباح، اداره ارتباطات ترکیه در بخشی از این کارزار با عنوان “Hello Turkiye” ویدئویی تبلیغاتی را با هدف تقویت این نام در حساب‌های رسانه‌های اجتماعی خود منتشر کرده است.

در این فیلم یکسری توریست‌های خارجی در بخش‌های مختلف کشور نشان داده می‌شوند که ضمن سر دادن عبارت “Hello Turkiye”، دست تکان می‌دهند.

در این زمینه، مشاوران مطبوعاتی خارجی که زیر نظر اداره ارتباطات فعالیت می‌کنند نیز فعالیت‌های مختلفی را برای گسترش این کمپین انجام می‌دهند.

فخرالدین آلتون، مدیر ارتباطات ترکیه این کمپین را تبلیغ کرده و گفته که این یک گام مهم در راستای هدف ایجاد وحدت گفتگو و تثبیت برند “ترکیه” در عرصه جهانی است.

وی در ادامه افزود، برای تقویت برند “Turkiye”دفتر برند “Turkiye” را ایجاد خواهند کرد و این کشور در زمینه هویت برند جهانی کارهایی انجام خواهد داد و به تقویت وجهه و ارزش برند خود کمک خواهد کرد.

این کارزار پس از آن به راه افتاده که رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهور ترکیه ماه گذشته میلادی از تغییر نام رسمی این کشور خبر داد و گفت: عبارت Türkiye فرهنگ، تمدن و ارزش‌های ملت را به بهترین شکل نشان می‌دهد و بیان می‌کند.

[در زبان انگلیسی واژه “turkey” که با “t” کوچک نوشته شود به معنی “بوقلمون” است.]

 

 

تگ ها

مقالات مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این مطلب هم پیشنهاد میشود

Close
Close