اخبار ایران

روح محمود در بهارستان/ احمدی نژادی‌ها مجلس یازدهم را تصاحب می‌کنند؟

روزهای بروجرد- در حالی که روز شنبه زمان ثبت نام نامزدهای انتخابات مجلس یازدهم به پایان می‌رسد، روز جمعه ده‌ها چهره مشهور اصولگرا با حضور در وزارت کشور و فرمانداری‌ها برای انتخابات ثبت نام کردند.

وزیران احمدی نژاد رکورددار نامزدی در این دوره انتخابات شدند. علی نیکزاد از اردبیل با مادرش برای ثبت نام حضور یافت. صادق خلیلیان وزیر کشاورزی احمدی نژاد نیز برای ورود به مجلس یازدهم ثبت نام کرد و با تاکید بر اهمیت خدمات ارزشمند دولت‌های احمدی نژاد گفت که حاشیه‌های ریس دولت نهم و دهم را تایید نمی‌کند.
محمد عباسی وزیر ورزش دولت محمود احمدی نژاد و سید محمد حسینی وزیر فرهنگ و ارشاد او از دیگر نامزد‌های انتخابات هستند.

فاطمه جوادی معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست ایران در کابینه اول محمود احمدی نژاد، احمد علیرضا بیگی نماینده تبریز در مجلس دهم و استاندار آذربایجان شرقی در دولت احمدی نژاد، ارسلان فتحی پور، که در سه دوره مجلس هفتم، هشتم و نهم نماینده شهرستان کلیبر بوده و از حامیان محمود احمدی نژاد نیز به شمار می‌رود، رضا تقی پور وزیر اسبق ارتباطات در دوره اول ریاست جمهوری محمود احمدی نژاد و محمد حسن طریقت منفرد (وزیر بهداشت دولت احمدی نژاد) و محمد سلیمانی نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر در مجلس نهم و وزیر ارتباطات دولت احمدی نژاد از دیگر چهره‌های مهم این جریان بودند که در انتخابات ثبت نام کردند.

محمود بهمنی نماینده کنونی مجلس و رییس اسبق بانک مرکزی با حضور در فرمانداری ساوجبلاغ در یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی ثبت‌نام کرد.

حمیدرضا حاجی بابایی نماینده فعلی مردم همدان در مجلس و وزیر آموزش و پرورش احمدی نژاد نیز با حضور در فرمانداری همدان از حوزه انتخابیه همدان ثبت نام کرد.

در میان چهره‌های سیاسی، حامیان محمود احمدی نژاد دست بالا را در انتخابات دارند. هرچند آنها به نوعی خود را مستقل می‌خوانند، اما طبیعی است رای دهندگان، آنها را با نام احمدی نژاد می‌شناسند.
از چهره‌های دیگر احمدی نژادی که در کابینه حضور نداشتند، مرتضی آقاتهرانی و سید محمود نبویان آماده ورود به مجلس یازدهم هستند. نبویان از یاران احمدی نژاد به شمار می‌رود که تمایل داشت از شهر قم نامزد انتخابات شود، اما در لویی جرگه اصولگرایان، رای پایینی به دست آورد.
به گزارش رویداد۲۴ در روزهای گذشته جبهه مدافعان حریم انقلاب اسلامی از جریان‌های اصولگرا از ۴۲ شخصیت برای حضور در انتخابات مجلس یازدهم دعوت کرده است؛ بخشی از این چهره‌ها از حامیان نزدیک احمدی نژاد هستند. چهره‌هایی همچون سید مهدی هاشمی، رضا تقی پور، مرتضی آقا تهرانی، کامران دانشجو، سید مسعود میرکاظمی، علی رضا پناهیان، بیژن نوباوه، میثم مطیعی، سعید حدادیان، سید محمود رضوی، محسن پیر هادی، یاسر جبرائیلی، مهرداد بذرپاش، مرضیه وحید دستجردی، حسین الله کرم، میثم نیلی، مسعود زریبافان، سید محمد حسینی، سید بشیر حسینی و سجاد صفار هرندی. به این ترتیب لیست حامیان محمود احمدی نژاد برای ورود به مجلس یازدهم تا فردا نیز تکمیل‌تر خواهد شد.
احمد زیدآبادی در تحلیلی که در کانال تلگرامی خود منتشر کرد، پیش بینی کرده مقامات ارشد نظام برای پر شور شدن انتخابات، نسبت به احمدی نژاد و یارانش، سختگیری کمتری خواهند کرد.

سایت تسنیم که اخبار اصولگرایان را برجسته می‌کند خبر داده از حوزه انتخابیه تنکابن و رامسر دختر خلبان شهید شیرودی به نام آناهیتا شیرودی نامزد انتخابات مجلس یازدهم از این حوزه انتخابیه شد. حسین الله کرم هم در کنار حسین فهمیده نامزد انتخابات شده بود.

از میان جریان‌های دیگر، سید مجید حسینی مشاور قالیباف که گفته می‌شد فعالیت‌های تبلیغاتی او در زمینه عدالت آموزشی برای کاندیداتوری است و او دائما تکذیب می‌کرد، در نهایت برای انتخابات مجلس ثبت نام کرد. در انتخابات شورا بیشترین اختلاف بین اصولگرایان در مشهد بود و این بار هم شنیده می‌شود که چهره‌هایی مثل سعید جلیلی نیز قصد نامزدی از مشهد را دارند. فردا روز آخر ثبت نام انتخابات است و برای تحلیل‌های دقیق جریان‌های انتخاباتی یک روز دیگر باید صبر کرد.

تگ ها

مقالات مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این مطلب هم پیشنهاد میشود

Close
Close