لرستان

رییس بنیاد شهید کشور: ۱۰ درصد اشتغال کشور به جانبازان تعلق می‌گیرد

روزهای بروجرد– رییس سازمان بنیاد شهید کشور با اشاره به اینکه ۳۰۰ هزار نفر از جامعه ایثارگری کشور طالب شغل هستند، اظهار کرد: ۱۰ درصد اشتغال کشور به جانبازان تعلق می‌گیرد.

امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی در دیدار با نماینده ولی‌فقیه در استان لرستان، اظهار کرد: در سفرهای استانی چند موضوع دنبال می‌شود که مهمترین آن برقراری میزخدمت با حضور مدیران ارشد بنیاد شهید کشور است که طی آن کسانی که مسائل و مشکلاتی دارند به مدیران عالی‌رتبه ستادی مراجعه می‌کنند‌.

وی برگزاری نشست و دیدار با نمایندگان جامعه ایثارگری را از دیگر اهداف سفرهای استانی برشمرد و با اشاره به اینکه در این دیدارها مسائل جمعی جامعه ایثارگران مطرح می‌شود، ادامه داد: طبق قانون شورای عالی ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در استان‌ها به ریاست استاتدار تشکیل می‌شود و در این جلسه مسائل اداری ایثارگران و وظایفی که دستگاه‌ها در قبال ایثارگران دارند دنبال و پیگیری می‌شود.

قاضی‌زاده هاشمی دیدار با خانواده‌های شهدا را از دیگر اهداف سفرهای استانی برشمرد و با اشاره به اینکه در این سفرها مسائل ایثارگران بر اساس نوع مراجعه مردم به میزخدمت دسته‌بندی می‌شود، ادامه داد: سفرهای استانی بنیاد شهید تاکنون در هفت استان انجام شده است.

رئیس بنیاد شهید کشور با بیان اینکه یکی از استان‌های پیشتار انقلاب که بیشترین رزمنده و ایثارگر را تقدیم انقلاب کرده، لرستان است، خاطرنشان کرد: لرستان در دفاع مقدس و در بمباران‌ها شهدای زیادی تقدیم انقلاب اسلامی  کرده است و در این راستا فردا یادواره شهدای دانش‌آموز حمله موشکی مدرسه بروجرد برگزار می‌شود.

معاون رئیس‌جمهور با تأکید بر اینکه لرستان دارای زیرساخت‌های طبیعی، طبیعت بکر و یکی از دو کانون بارش کشور است اما نرخ بیکاری در استان بالا است، افزود: وضعیت بیکاری ایثارگران هم در این استان بالا است کمااینکه مشکل اشتغال از مشکلات کلان کشور است که در اولویت نخست بنیاد شهید کشور است.

وی با اشاره به اینکه طبق قانون ظرفیت‌هایی برای استخدام‌های ایثارگران داریم اما استخدام‌ها محدود است، گفت: ۲۵ درصد استخدام‌های کشور مختص ایثارگران است سالانه ۴۰ هزار نفر استخدام در کشور وجود دارد که  سهم بنیاد شهید ۸ هزار نفر است این در حالی است که ۳۰۰ هزار نفر از جامعه ایثارگری کشور طالب شغل هستند و باید در فرآیندهای غیردولتی به دنبال شعل باشیم.

قاضی‌زاده با اشاره به اینکه در طرح نهضت مسکن ۵ درصد مسکن‌های هر استان و ۱۰ درصد اشتغال هر استان در اختیار ایثارگران قرار می‌گیرد، اظهار کرد: طرح ویژه اشتغال فرزندان شهدا و جانبازان بالای ۷۰ درصد را داریم که در این طرح اشتغال نیمی از فرزندان شهدا و فرزندان بالای ۷۰ درصد حل می‌شود و رقم اشتغال در این طرح ۱۷ هزار نفر است کمااینکه ۳۳ هزار نفر از فرزندان شهدا و جانبازان بالای ۷۰ درصد بیکار هستند.

تگ ها

مقالات مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این مطلب هم پیشنهاد میشود

Close
Close