اخبار بروجرد

استاندار لرستان: از روند اجرایی سد آبسرده رضایت نداریم

روزهای بروجرد– استاندار لرستان گفت: پیشرفت پروژه سد آبسرده مطلوب نیست و از روند اجرایی رضایت نداریم باید تمهیداتی اندیشیده شود تا این پروژه نیز از سرعت بیشتری برخوردار شود.

فرهاد زیویار در جلسه بررسی سد آبسرده بروجرد که با حضور معاون وزیر نیرو و فاطمه مقصودی نماینده بروجرد در محل کارگاه سد برگزار شد، اظهار کرد: در حال حاضر سبک زندگی مردم با ۵۰ سال گذشته متفاوت است.

وی تصریح کرد: در چند سال گذشته ۳۰ درصد از مردم در شهر و ۷۰ درصد در روستاها زندگی می‌کردند اما در حال حاضر این مهم معکوس شده و سبک زندگی مردم تغییر کرده که باید اصلاحاتی در سبک زندگی، تولید به وجود بیایید.

استاندار لرستان خاطرنشان کرد: استان حدود سه دهه عقب بوده، از جهت منابع آبی جزء استان‌های برخوردار است و ظرفیت بالقوه در کشور به شمار می‌‎رود.

زیویار اضافه کرد: از جهت بالفعل بودن و بالفعل درآمدن علی‌رغم اینکه ۱۰ میلیارد مترمکعب روان‌ آب و چشمه داشتیم امسال تابستان به‌گونه‌ای بود که برخی از روستاهای استان با تانکر آبرسانی می‌شدند.

وی با بیان اینکه لرستان دارای ۱۱ شهرستان است، افزود: جمعیت ۲ شهرستان خرم آباد و بروجرد بیش از نیمی از جمعیت لرستان را تشکیل می‌دهند.
زیویار ادامه داد: یکی از موضوعات اساسی که در برنامه‌های وزارت نیرو بوده بحث آب شرب لرستان است.

سد مخزنی آبسرده با ارتفاع ۸۴ متر ارتفاع طرح بزرگی است که علاوه بر سد طرح تصفیه خانه و انتقال اب در آن اجرا می شود که بهره برداری از سد آبسرده علاوه برتامین ۷۵ میلیون مترمکعب اب شرب بروجرد چهار هزارو ۲۰۰هکتار زمین کشاورزی دشت سیلاخور تامین آب خواهد شد.

این سد دارای مخزن ۶۱ هزار متر مکعبی و حجم بدنه ان ۲ میلیون و ۷۰۰ متر مکعب است که ۷۵میلیون متر مکعب آب شرب شهر بروجرد و بهبود اراضی پایین دست را تامین می‌کند.

 

تگ ها

مقالات مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این مطلب هم پیشنهاد میشود

Close
Close