اخبار لرستانویژه ها

سرپرست شرکت توزیع برق لرستان: ادارات باید ۳۰ درصد مصارف برق را کاهش دهند

روزهای بروجرد– سرپرست شرکت توزیع برق لرستان گفت: ادارات باید ۳۰ درصد مصارف برق را کاهش دهند.

مهران امیری در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: ادارات و دستگاه‌های اجرایی باید حداقل مصرف برق خود را تا ۳۰ درصد نسبت  کاهش دهند.

وی اضافه کرد: برای ادارات کنتورهای قابل کنترل از راه دور نصب کردیم و چنانچه اداره‌ای مصرف برق را رعایت نکند به اجبار برق را قطع و پس از یک ساعت با تعهد بالاترین مقام اجرایی آن اداره برق وصل و در صورت تکرار برق مجدد قطع خواهد شد.

سرپرست شرکت توزیع برق لرستان با بیان اینکه ادارات باید ۳۰ درصد مصارف برق را کاهش دهند، گفت: سال گذشته سهمیه ادارات برای کاهش مصرف برق ۵۰ درصد بود و خیلی از ادارات نتوانستند آن را عملیاتی کنند.

امیری افزود: در خارج از ساعات اداری کاهش مصرف برق باید به ۶۰ درصد برسد و این در کل کشور عدد بسیار قابل توجهی در بحث رعایت مصرف خواهد بود.

وی عنوان کرد: نمی‌خواهیم در فعالیت ادارات اختلالی ایجاد شود با همان کنتور و خاموش کردن لامپ‌های اضافه می‌تواند بخشی از مصرف کنترل شود.

سرپرست شرکت توزیع برق لرستان بر تغییر و اصلاح رفتار مصرف مشترکین خانگی در استان تاکید و بیان کرد: چنانچه مشترکین خانگی میزان مصرف خود را به پایین‌تر از الگوی مصرفی که در نظر گرفته شده برسانند که ۳۰۰ کیلووات در ماه‌های گرم و ۲۰۰ کیلووات در ماه‌های عادی است به ازای هر کیلوواتی که کاهش می‌دهند برق را از آنان خریداری می‌کنیم.

امیری اضافه کرد: کسانی که مصرف بالایی دارند و چنانچه مصرف هر ماه امسالش نسبت به سال گذشته کمتر باشد به میزان مصرفی را که رعایت کرده هزینه پرداخت می‌شود.

وی افزود: در مناطق گرمسیری چنانچه مصرف رعایت شود مورد تشویق قرار خواهند گرفت و هزینه این کاهش در قبوض برق آنها لحاظ خواهد شد.

سرپرست شرکت توزیع برق لرستان اظهار کرد:  برای مشترکینی که امکان کاهش برق برای آنها تا زیر الگوی مصرف  وجود ندارد چنانچه از طریق نرم‌افزار برق ، میزان پِلی مصرف خود را یک پله کاهش دهند ۵ درصد تخفیف در بهای برق خود خواهند داشت. 

تگ ها

مقالات مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این مطلب هم پیشنهاد میشود

Close
Close