فیلم و عکس

تصاویر پیگمه‌ها محکوم به زندگی بدون هویت

روزهای بروجرد- پیگمه‌ها که به زور از جنگل‌هایی در کامرون که به مدت ۵ هزار سال در آن می‌کردند زندگی رانده شدند، محکوم به زندگی بدون هویت هستند.

پیگمه‌ها یک گروه قومی در جنگل‌های بارانی کشور کامرون هستند که سبک زندگی متفاوتی از مردم ساکن قاره آفریقا دارند.

به گزارش فرارو، پیگمه‌ها دوست ندارند با خارجی‌ها ارتباط برقرار کنند و از آن‌ها عکس بگیرند. این گروه هنوز مانند مردمان باستان زندگی می‌کنند، بیشتر وقت خود را به شکار در اعماق جنگل‌ها و جمع آوری میوه‌ها و گیاهان می‌گذرانند.

پیگمه‌ها بدون استفاده از پول، برای نیاز‌های خود با جوامع دیگر از طریق محصولات و شکار‌ها معامله می‌کنند. آن‌ها تیرها، نیزه‌ها و قمه‌هایی از چوب و سنگ می‌سازند تا میمون ها، بز کوهی، غزال‌ها و فیل‌ها را بکشند.

به دلیل تولید الوار و استخراج از معادن جمعیت پیگمه‌ها از جنگل‌های بارانی به سرعت در حال تهی شدن و آنان مجبور شده اند در کنار جاده‌ها نزدیک به جنگل‌ها زندگی کنند. این جنگل‌ها به مدت پنج هزار سال سکونتگاه پیگمه‌ها بود و حالا درتلاشند بدون هویت زنده بمانند.

وانانت مسه هماهنگ‌کننده انجمن OKANI، که از حقوق مردم بومی ساکن در جنگل‌های کامرون دفاع می‌کند، گفت: پیگمه‌ها به زور از جنگل‌های بارانی خارج شده و مجبور به زندگی در حاشیه جاده‌ها یا شهر‌ها آن هم بدون شناسنامه شدند. از هر ۱۰ کودک ۸ کودک شناسنامه ندارند و حدود ۷۵ درصد از پیگمه‌ها فاقد شناسنامه هستند.

مسه با تاکید بر اینکه پیگمه‌ها امکاناتی برای مراجعه به ادارات ثبت احوال در شهر‌ها برای درخواست شناسنامه ندارند، افزود: هزینه شناسنامه ۷۵ هزار فرانک است و پیگمه‌ها نمی‌تواند این هزینه را بپردازد.

وی با اشاره به اینکه بیشتر زاد و ولد‌ها آنان در جنگل‌هایی اتفاق می‌افتد که امکان ثبت نام وجود ندارد، گفت: پیگمه‌ها به صورت فیزیکی وجود دارند، اما به طور رسمی حضور ندارند.

تگ ها

مقالات مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این مطلب هم پیشنهاد میشود

Close
Close