لرستانویژه ها

نرخ با سوادی در لرستان ۹۲.۵ است/ وجود بیش از ۵ هزار مربی سوادآموزی در استان

روزهای بروجرد- معاون نهصت سوادآموزی آموزش و پرورش لرستان گفت: نرخ با سوادی در استان لرستان ۹۲.۵ است و از این نظر در بین استان‌های میانی کشور قرار دارد.

به گزارش فارس، هاشم دالوند در نشست خبری با اصحاب رسانه لرستان که به مناسبت چهلمین سالروز تأسیس نهضت سوادآموزی برگزار شد، عنوان کرد: در دنیای امروز هر کسی که از سواد بی‌بهره باشد، در معرض آسیب‌های فراوانی بوده و نمی‌تواند از بسیاری مسائل منفعتی ببرد.

وی افزود: در آخرین سرشماری قبل از انقلاب با وجود جمعیت کم آن زمان، ۱۴ میلیون و ۲۰۰ هزار بی‌سواد در کشور داشتیم که این میزان در سال ۹۵ به حدود ۸ میلیون رسید.

معاون نهصت سوادآموزی آموزش و پرورش لرستان گفت: طبق آخرین سرشماری در سال ۹۵، در مجموع ۸۶ هزار و ۳۹۵ بی‌سواد در لرستان شناسایی شد که طی ۳ سال گذشته ۲۹ هزار نفر تحت پوشش‌ قرار گرفت و ۱۱ هزار نفر از آنها در آزمون سوادآموزی قبول شدند.

وی خاطرنشان کرد: در برنامه داریم که تا پایان سال تحصیلی، ۲۹ هزار بی‌سواد را تحت پوشش قرار دهیم که تا کنون ۷۰ درصد برنامه را پیش برده‌ایم.

دالوند به گسترش مراکز یادگیری محلی اشاره و اظهار داشت: هر یک از این مراکز حداقل باید ۵۰ عضو داشته باشند و بر این اساس اکنون ۲۱ مرکز یادگیری محلی فعال در سطح استان داریم.

معاون نهصت سوادآموزی آموزش و پرورش لرستان با بیان اینکه در دو سال اخیر ۲ هزار و ۸۰۰ نفر در طرح “نماز کلید بهشت” آموزش دیده‌اند، بیان داشت: شناسایی افراد بی‌سواد در استان با کمک دستگاه‌های استان و مدیریت معاون استاندار لرستان انجام می‌گیرد تا متناسب با شرایط موجود برنامه‌ریزی شود.

وی افزود: نرخ با سوادی در استان لرستان ۹۲.۵ است و از این نظر در بین استان‌های میانی کشور قرار دارد. 

دالوند در ادامه در خصوص آخرین وضعیت نیروهای حق التدریس نهضت، خاطرنشان کرد: در مجموع بیش از ۵ هزار مربی سوادآموزی در لرستان داریم که در بحث بکارگیری مربی‌های حق التدریسی ۳۴۰۰ پرونده بررسی شده و ۳ هزار پرونده نیز حائز شرایط و مورد تایید قرار گرفته است.

معاون نهصت سوادآموزی آموزش و پرورش لرستان گفت: پرونده ۲۰۰ نفر از مربیانی که معتقد بودند در طرح بکارگیری شرایط لازم را داشته‌اند نیز مورد بررسی قرار گرفته و پرونده سایر مربیانی که اعتراض دارند، بررسی می‌شود.

وی با بیان اینکه حدود ۳۰۰ نفر از مربیان نهضت در طرح بکارگیری مربیان در مناطق مختلف استان به کار گرفته شده‌اند، افزود: ۱۴۰۰ نفر از مربیان نیز جهت بکارگیری در استان تهران معرفی شدند که اکثر آنها بکارگیری شده‌اند.

تگ ها

مقالات مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این مطلب هم پیشنهاد میشود

Close
Close