اخبار بروجرد

رییس سازمان بهزیستی: تاکنون ۶۰ هزار نفر از جامعه بهزیستی برای دریافت مسکن ملی ثبت نام کرده‌اند

روزهای بروجرد– رییس سازمان بهزیستی کشور گفت: ۱۶۰ هزار واحد مسکونی در تفاهم‌نامه‌ای بین سازمان بهزیستی و وزارت راه و شهرسازی در طول فعالیت دولت سیزدهم برای مددجویان تحت پوشش ساخته می‌شود.

“علی محمد قادری” در حاشیه بازدید از مرکز توانبخشی بیماران اعصاب و روان ابن سینا بروجرد در گفت و گو با خبرنگاران افزود: از این تعداد ۱۲۰ هزار واحد مسکونی شهری و ۴۰ هزار واحد روستایی است.

وی اظهار داشت: تاکنون ۶۰ هزار نفر از جامعه هدف بهزیستی برای دریافت مسکن ملی ثبت نام کرده اند.

قادری یادآور شد: امسال از محل تبصره ۱۶ و ۱۸ مبلغ ۱۰ هزار میلیارد تومان در اختیار سازمان بهزیستی قرار خواهد گرفت که برنامه ریزی شده در صنایع متناسب با سازمان بهزیستی در زمینه اشتغال پایدار استفاده شود.

قادری یادآور شد: در تلاش هستیم برای ۱۰۰ هزار نفر از جامعه هدف سازمان بهزیستی اشتغال پایدار ایجاد کنیم.

رییس سازمان بهزیستی کشور همچنین گفت: این سازمان امدادی، حمایتی ۴۰ سال است که به جامعه هدف خود خدمت رسانی می کند و این سازمان هم اکنون بالغ بر هفت میلیون نفر مخاطب دارد.

به گزارش ایرنا، علی محمد قادری همچنین شامگاه پنجشنبه در جلسه شورای معاونین بهزیستی لرستان که در سالن جلسات مخابرات بروجرد برگزار شد، افزود: مراکز خدمات مثبت زندگی باید کمک حال مددجویان بهزیستی باشند، ولی متاسفانه این طور نیست، نیازهای جامعه هدف باید توسط مراکز مثبت زندگی شناسایی شود و دو هزار و ۵۰۰ مرکز مثبت زندگی در کشور وجود دارد که باید در ساختار آنان تجدید نظر صورت گیرد.

وی اظهار داشت: بررسی اوضاع جامعه هدف بهزیستی در دولت ویژه دیده شده و مهمترین موضوع برای معلولان مسائل اقتصادی است که باید بررسی شود.

وی با اشاره به این که بحث فرهنگی بسیار مهم است، اضافه کرد: موضوعات فرهنگی نیز بسیار مهم است که باید یک پوست اندازی در سازمان بهزیستی اتفاق بیافتد و باید کاری کنیم که حال جامعه هدف بهزیستی خوب شود؛ ۱۹ هزار پرسنل در بهزیستی خدمت می کنند تا جامعه هفت میلیونی معلولان کشور در رفاه باشند.

قادری بیان کرد: اولین قدم در جهت مردمی شدن سازمان بهزیستی، باز کردن درهای مراکز سازمان بهزیستی به روی نیروهای جهادی و مردمی است.

رییس سازمان بهزیستی کشور گفت: متاسفانه قانون جامع معلولان خوب اجرا نمی شود و سازمان بهزیستی مصمم به اجرای قانون جامع است و باید بازنگری و سپس اجرایی شود و تا چند روز آینده از همکاری دستگاه های مختلف با سازمان بهزیستی گزارشی به ریاست جمهوری داده خواهد شد.

وی اضافه کرد: توسعه آسیب ها در مناطق مختلف باید پیگیری شود و برای اولین بار از کارشناسان بهزیستی سراسر کشور بهره گیری می شود، در موضوع مناسب سازی باید در همه شهرستان ها نیز جلسات مناسب سازی تشکیل و همه دستگاهها باید همکاری کنند.

رییس سازمان بهزیستی کشور بیان کرد: خلاقیت و پیگیری، خانواده بهزیستی را متحول می کند و با باز شدن درهای بهزیستی تحول ایجاد خواهد شد که سازمان بهزیستی باید با مردم باشد و این مسیر باعث خدمت رسانی بهتر می شود.

قادری افزود: مسئولان به جای پشت میز نشینی باید وارد دانشگاهها و ادارات مختلف شوند و شبکه ای تشکیل شود تا دغدغه جامعه هدف بهزیستی رفع شود، بر اساس تجدید نظر در آیین نامه های سازمان بهزیستی اقدامات خوبی برای در اختیار قرار دادن تجهیزات برای معلولان انجام شده است.

رییس سازمان بهزیستی کشور در سفر به بروجرد از مراکز نگهداری معلولان ذهنی شهید احسان مطیعی و مرکز توانبخشی بیماران اعصاب و روان ابن سینا بازدید کرد.

تقویت زیرساخت های بهزیستی برای ارایه خدمات بهتر به مردم لرستان ضروری است

بهرام ستاری معاون سیاسی و امنیتی استانداری لرستان در جلسه شورای معاونان بهزیستی لرستان افزود: دولت سیزهم با رویکرد جهادی وارد شده و تصمیم دارد تا گام های مثبت و ارزنده ای به نفع مردم برداشته شود، دردهای مزمن در گذشته ایجاد شده که برای درمان این دردها به کار جهادی و شبانه روزی نیاز داریم.

وی اظهار داشت: با برنامه خوب و مدون که در مدیریت سازمان بهزیستی طرح ریزی شده می توان به جامعه هدف بهزیستی کمک های شایانی انجام داد.

معاون سیاسی امنیتی استانداری لرستان گفت: تقویت زیر ساخت های سازمان بهزیستی برای ارائه خدمات بهتر به جامعه هدف بهزیستی در مناطق مختلف لرستان مخصوصا نقاط آسیب پذیرتر ضروری است.

نماینده بروجرد در مجلس شورای اسلامی گفت: به برکت انقلاب و جمهوری اسلامی امروز جامعه معلولان در یک نشست صمیمی و بدون برنامه ریزی قبلی با رئیس سازمان بهزیستی دیدار کردند و مشکلات خود را بیان کردند.

عباس گودرزی افزود: تمام تلاش خود را برای خدمات دهی بهتر به جامعه هدف بهزیستی انجام خواهیم داد، برخی از معلولان سازمان بهزیستی توانایی اداره کردن مراکز تحت پوشش بهزیستی را دارند که باید به آنان واگذار شود.

وی اظهار داشت: معلولان جامعه هدف بهزیستی، مشکلاتی دارند که نمایندگان آنان در این جلسه مشکلات را بیان کردند و امیدواریم که با سفر رئیس سازمان بهزیستی کشور به بروجرد بخشی از این مشکلات رفع شود.

رییس سازمان بهزیستی کشور بعد از مراسم افطار در کنار بیماران اعصاب و روان در مرکز ابن سینای بهزیستی بروجرد در جلسه شورای معاونین بهزیستی لرستان در بروجرد شرکت کرد.

در این جلسه نمایندگانی از قشر های مختلف معلولان حضور داشتند که مشکلات خود را با رئیس سازمان بهزیستی کشور درمیان گذاشتند.

تگ ها

مقالات مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Close