اخبار ایران

رییسی: برای جبران کمبود منابع مالی، تمام دستگاه‌ها اموال مازاد را در مدت معین به فروش برسانند

روزهای بروجرد- رییس جمهور بر اهمیت اجرای برنامه مولدسازی اموال مازاد دولت در تامین بخشی از بودجه مورد نیاز کشور و جبران کمبود در منابع مالی، تاکید و تمام دستگاه‌های اداری را موظف کرد اموال مازاد را در مدت معین شناسایی و قیمت گذاری کنند و بر ابر مقررات به فروش رسانند.

ابراهیم رییسی در جلسه ستاد هماهنگی اقتصادی دولت، اظهار امیدواری کرد برنامه مولد سازی اموال مازاد دولت با همکاری همه دستگاه‌ها و قوای کشور هر چه سریع تر اجرایی شود.

رییسی گفت: تمام مدیران برای رفع کسری بودجه بدون آثار تورمی باید با وزارت اقتصاد و دارایی برای تأمین بوجه از این طریق همکاری کنند.

رییسی همچنین اهتمام مسئولان را برای تثبیت قیمت‌ها و آرامش بازار اقدامی ارزنده وضروری دانست و خواستار تداوم نظارت دقیق و جدی بر قیمت‌ها و تنظیم بازار شد.

در این جلسه، وزیر امور اقتصادی و دارایی از راهکارهای پیشنهادی برای اجرای برنامه مولد سازی دارایی‌های دولت از طریق فروش اموال مازاد با هدف تامین بخشی از منابع بودجه گزارش داد و مقرر شد برای برطرف شدن موانع فروش اموال مازاد دولت مجوزهای لازم دریافت شود.

در جلسه ستاد هماهنگی اقتصادی دولت همچنین طرح تامین منابع مالی از طریق تهاتر و با هدف افزایش سرمایه گذاری در پروژه‌های زیربنایی در حوزه‌های نفت، نیرو و راه و شهرسازی مطرح و مقرر شد برای تسریع در اجرای این طرح‌ها، مقررات و آیین نامه‌های لازم تهیه و به تصویب مراجع ذیصلاح برسد

در ادامه جلسه گزارشی از وضعیت تنظیم بازار و نقش مثبت اجرای طرح‌های دولت برای تثبیت قیمت‌ها بویژه اقلام خوراکی ارائه شد که نشان می دهد اجرای طرح سفارش خرید مرغ و تخم مرغ از طریق سامانه‌های فضای مجازی و تحویل مستقیم آن به متقاضی در تهران و کرج در ثبات قیمت‌ها و توزیع، آسان تر، موثر و موفق بوده است.

 

 

تگ ها

مقالات مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این مطلب هم پیشنهاد میشود

Close
Close