اخبار بروجرداخبار لرستان

راه‌اندازی اکیپ‌های سیار واکسیناسیون کرونا در لرستان

روزهای بروجرد- معاون سیاسی ـ امنیتی استاندار لرستان از راه‌اندازی اکیپ‌های سیار واکسیناسیون کرونا خبر داد.

محمود ثمینی در جلسه ستاد ملی مبارزه با کرونا که به صورت ویدئو کنفرانس و به ریاست ابراهیم رییسی، برگزار شد اظهار کرد: با اجرای طرح واکسیناسیون گسترده در سطح کشور و به‌دنبال آن در استان، خوشبختانه روند مطلوبی به لحاظ سیر نزولی بیماری کرونا حاکم شده است.

وی ادامه داد: طبق آخرین رنگ‌بندی اعلام شده، در لرستان چهار شهرستان وارد وضعیت آبی شده و هفت شهرستان دیگر نیز در وضعیت زرد کرونایی قرار دارند که نسبت به هفته‌های گذشته وضعیت به مراتب بهتر شده است.

ثمینی افزود: بنابر گزارش دانشگاه علوم پزشکی شهرستان‌های کوهدشت، سلسله، دورود و بروجرد در وضعیت آبی و سایر شهرستان‌ها نیز در وضعیت زرد کرونا قرار دارند.

معاون استاندار لرستان افزود: با وجود اقدامات صورت گرفته در فراهم‌سازی شرایط برای تسهیل در واکسیناسیون، در برخی شهرستان‌ها آمار استقبال از تزریق واکسن قابل قبول نیست و با توجه به اهمیت افزایش سطح ایمنی جامعه در پی واکسیناسیون، لازم است هم استانی‌ها در این رابطه اهتمام بیشتری داشته باشند.

وی تصریح کرد: در بحث واکسیناسیون دانش‌آموزان، تاکنون حدود ۹۲ درصد دُز اول و ۶۶ درصد دیگر دُز دوم را تزریق کرده‌اند که در جلسه امروز بر ادامه روند واکسیناسیون دانش‌آموزان، مربیان و معلمان تأکید شد.

ثمینی بیان کرد: با اعلام ستاد ملی مقابله با کرونا ۲۸۴ شهر در کشور وارد وضعیت آبی شده‌اند که از تأثیر مطلوب واکسیناسیون رده‌های سنی مختلف در مهار بیماری حکایت دارد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری لرستان تأکید کرد: مقرر گردید دانشگاه علوم پزشکی نسبت به استقرار اکیپ‌های سیار در مناطق حاشیه‌نشین و محروم شهرها برای انجام واکسیناسیون بدون محدودیت جهت تزریق دز اول و دوم و حتی دز سوم گروه‌های مد نظر اقدامات لازم را به عمل آورد.

تگ ها

مقالات مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این مطلب هم پیشنهاد میشود

Close
Close