فیلم و عکس

تصاویر یک دهه رهبری کیم جونگ اون

روزهای بروجرد- پس از یک دهه رهبری کیم جونگ اون، کره شمالی همچنان در انزوای بین‌المللی قرار دارد.

به گزارش فرارو، ۱۰ سال پیش، وقتی کیم جونگ اون جانشین پدرش و رهبر کره شمالی شد، کمتر از ۳۰ سال سن داشت و برخی بر این باور بودند که این جوان تحصیل‌کرده در سوئیس می‌تواند در این کشور شرق آسیا مسیر اصلاحات را در پیش بگیرد.

بسیاری امید داشتند که رهبر جوان تشخیص دهد اعمال اصلاحات، به جای ادامه مقابله با جهان و انزوا، به نفع مردم خواهد بود؛ با این حال، مسیری که او در پیش گرفت، نه تنها متفاوت که کاملا در خلاف جهت بود.

کیم جونگ اون، تحصیل کرده سوئیس و طرفدار ورزش بسکتبال، زمانی که قدرت را به دست گرفت تنها ۲۷ سال داشت و در آن دوران اطلاعات کمی درباره او به عنوان سومین رهبر خاندان کیم در دسترس بود. با این وجود او در همان آغاز رهبری، با انجام تسویه حساب‌های گسترده داخلی و اعدام بی‌رحمانه رقبای خود از جمله عموی قدرتمندش، جایگاهش را به روشنی در قدرت تثبیت کرد.

سپس جاه طلبی‌های هسته‌ای خانواده‌ را ادامه داد و همچون پدر و پدربزرگش، بخش قابل توجهی از منابع کشور را صرف توسعه برنامه‌های موشکی و هسته‌ای کرد؛ موشکهایی که حتی قادر به رسیدن به سرزمین اصلی ایالات متحده بودند.

بر اساس گزارش بانک مرکزی کره جنوبی، کره شمالی در سال ۲۰۲۰ میلادی بزرگترین رکود اقتصادی خود در دو دهه اخیر را تجربه کرده است.

تگ ها

مقالات مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این مطلب هم پیشنهاد میشود

Close
Close