اخبار جهان

“اولاف شولتس” جانشین “آنگلا مرکل” شد

روزهای بروجرد- پارلمان آلمان با ۳۹۵ رای مثبت “اولاف شولتس” را به عنوان نهمین صدراعظم آلمان پس از جنگ جهانی دوم و جانشینی آنگلا مرکل پس از ۱۶ سال تصدی، تایید کرد.

به گزارش ایسنا، به نقل از آسوشیتدپرس، دولت شولتس با امید زیادی به مدرن کردن پرجمعیت‌ترین کشور اتحادیه اروپا و مبارزه با تغییرات آب و هوایی قدرت را در دست می‌گیرد اما با چالش فوری مقابله با سخت‌ترین مرحله آلمان از همه‌گیری ویروس کرونا مواجه است.

شولتس ۶۳ ساله، معاون صدراعظم و وزیر دارایی آلمان از سال ۲۰۱۸، تجربه و نظم فراوانی را برای ائتلاف سوسیال دموکرات‌های چپ میانه خود، سبزهای طرفدار محیط زیست و دموکرات‌های آزاد طرفدار تجارت به همراه دارد. این سه حزب ترکیب رقبای سابق را به عنوان یک اتحاد مترقی به تصویر می‌کشند که پس از دوران تقریباً رکوردی مرکل در قدرت، انرژی جدیدی را به کشور وارد می‌کند.

شولتس برای انتخاب شدن به عنوان صدراعظم به حمایت حداقل ۳۶۹ قانونگذار در مجلس ۷۳۶ کرسی پارلمان نیاز داشت. او توانست ۳۹۵ رای از ۷۳۶ رای پارلمان را بدست آورد.

شرکای ائتلاف ۴۱۶ کرسی بین خود دارند، بنابراین خیال او از داشتن اکثریت راحت بود. مرکل که دیگر عضو پارلمان نیست، هنگام افتتاح جلسه از سالن تماشاگران جلسه را نگاه می‌کرد.

تگ ها

مقالات مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این مطلب هم پیشنهاد میشود

Close
Close